Bár kevesebb autót loptak tavaly, mint az előző évek átlaga, de azért nem árt tudni, milyen márkákra hajtanak a tolvajok. A Ford tulajdonosok félhetnek a legjobban.
A korábbi évekhez hasonlóan a Vezess.hu most is kikérte a rendőrségtől a 2020-as autólopási statisztikákat. A jó hír az, hogy tavaly tovább csökkentek a számok. 2007-ben 7584, majd néhány éves csökkenést követően 2012-ben újra elég sok, 6920 gépjárművet loptak el hazánkban, ám mióta a rendőrség 2014-ben létrehozta speciális, az autólopáshoz kapcsolódó bűnözők felderítésével foglalkozó egységeit, folyamatos a csökkenés, és a trend az előz évben is folytatódott. Tavaly a 2019-esnél is jelentősen kevesebb gépjármű – és azon belül személygépkocsi – lopása miatt indított nyomozást az ORFK, de kicsit másképp nézve még pozitívabb a kép: 2018-hoz viszonyítva már gyakorlatilag megfeleződtek a számok. Míg 2019-ben 503 személygépkocsit loptak le, addig tavaly csak 346-ot.
Az egy évvel korábbihoz képest nem sokat változott a tolvajok „ízlése” 2020-ban. Tavaly is a Ford, az Opel, a Suzuki, a Volkswagen és a Renault modelljeit lopták leginkább, az viszont érdekesebb, hogy a sorrend nem tükrözi pontosan a teljes magyar autóflotta arányait. Érdekesség, hogy két német prémiummárka, a BMW és az Audi autóit kevésbé lopták tavaly, mint 2019-ben, ám a leglátványosabban a Toyoták iránti érdeklődés esett vissza a tolvajok körében: tavalyelőtt 32 darabot tulajdonítottak el, míg 2020-ban kevesebb mint harmadát, kilencet. Ugyan az alacsony esetszámok miatt az eredmények sem igazán reprezentatívak, azért a Toyota mellett más japán márkáknál, a Hondánál, a Mitshubishinél és a Mazdánál is jelentős a visszaesés, ahogy valamiért a Skoda is folytatja a „népszerűségvesztést”. Kicsik a számok, de úgy tűnik, a Peugeot és a Citroën kapósabb lett, ahogy a megelőző év listáján nem is szereplő Volvók is „célkeresztbe” kerültek.
Nem meglepetés, hogy az autótolvajok vadászterülete leginkább a főváros és az agglomeráció (Pest megye), a vidék messze le van maradva ezen a téren, voltak megyék (Békés, Veszprém, Zala), ahol tavaly egyetlen gépkocsit sem tulajdonítottak el.
Adja magát a kérdés, hogy vajon a pandémiának volt-e köze a változáshoz, de a rendőrség ezt kategorikusan elvetette: „A Magyarországon elkövetett gépjárműlopások számát a tavalyi évben nem befolyásolta a koronavírus-járvány” – válaszolták a lapnak az erre vonatkozó kérdésükre.