Most már biztos, hogy december 2-án mégsem indul újra a Mol százhalombattai Dunai Finomítója, miután a legutóbbi nyomáspróbán újabb műszaki gond akadt.
A hazai üzemanyag-ellátás kétségkívül akadozik, amit az elmúlt napokban számos magyar megtapasztalhatott. A Mol a múlt héten jelentette be, hogy nem szállít a kis kutaknak, így van, ahol csak 1 liter benzin vásárolható hatósági áron. Ráadásul nem tudni, meddig maradhat fenn ez a helyzet, mert a piac és a szakértők általánosságban úgy vélekedtek, a hatósági benzinár a jövő évben már biztosan nem lesz tartható.
Ahogy arról a Blikk korábban beszámolt, az ellátási problémák egyik oka, hogy a százhalombattai finomítóval gond van: értesülések szerint műszaki hiba miatt a Dunai Finomító csak alig 50-55 százalékon képes termelni, ami ellátási gondokat okozhat.
A magyar olajvállalat úgy tervezte, hogy december 2-től ismét teljes kapacitással termel majd az üzem, miután addig befejezik az egyik legkényesebb egység, a HDS karbantartását és ellenőrzését.
Az Index információi szerint azonban a szerdai nyomáspróbán újabb repedést találtak a szakemberek a rendszerben, így újabb, minimum 3 napos csúszás lesz az újraindulásban.
Az RTL Híradó érdeklődésére a Mol elismerte, hogy a napokban részleges, jellemzően pár óráig fennálló termékhiány hálózatuk 20 százalékában jelentkezett.
Az Index úgy tudja, a Molnak nemcsak a százhalombattai finomító újraindítása okoz problémát, hanem a megfelelő mennyiségű import hiánya is. Az már az elmúlt napokban nyilvánvalóvá vált, hogy a finomító a csökkentett termelés miatt nem képes ellátni a magyar piacot, ezért a Mol folyamatosan importál szlovákiai finomítójából terméket, de a logisztikai kapacitásai többet nem bírnak el.
Szakértők szerint a helyzet orvoslásában az import korábbi szinteken történő helyreállítása lenne a kulcs, azaz, hogy újból érkezzen megfelelő mennyiségű import az országba, mert jelenleg az ország ellátása szinte kizárólag a Molra hárul.