KezdőlapCímlapHiába nézik sokan Friderikusz műsorát, eddig 25 milliós veszteséget termelt

Hiába nézik sokan Friderikusz műsorát, eddig 25 milliós veszteséget termelt

A nézőitől kért anyagi támogatást Friderikusz Sándor, aki idén április legvégén indította el saját podcast-csatornáját a YouTube-on és a Facebookon.

A legendás műsorvezető öt hónap alatt 23 adást készített, többnyire komoly témákról, tudományos kérdésekről, külpolitikai gócpontokról, tanulságos könyvekről és szép emberi történetekről. Minden héten csütörtök esténként 8 órakor tesznek fel friss beszélgetéseket, amelyek minden alkalommal rekordnézőszámokat hoznak: eddig közel 11 millióan kattintottak Friderikusz interjúira: a Frei Tamással készült beszélgetést például közel 1,2 millióan látták, de a geopolitikai aktualitásokkal foglalkozó interjúra is nem kevesebb, mint 780 ezren voltak kíváncsiak. Friderikusz és csapata azt szeretné, ha a podctastsorozatuk önfenntartó lenne, azaz a műsorok előállításának költségeit a nézők állnák, ugyanis az elmúlt 5 hónapban saját zsebből 25 millió forintot fizetett Friderikusz csak azért, hogy YouTube-csatornája folyamatosan működjön.

Szeptember közepén a közönségéhez fordult azzal a céllal, hogy aki megengedheti magának, anyagilag is járuljon hozzá ahhoz, hogy rendszeresen nézi vagy hallgatja ezeket a műsorokat.

– A vállalkozást magánbefektetésből finanszírozva indította el a Friderikusz Produkció. Bár 15 adás erejéig volt a sorozatnak egy támogatója, ám a szerződés lejártával ez a támogató kevesebb pénzért akart ugyanannyi reklámot, miközben a nézőszámunk az egekbe emelkedett. Ezt természetesen nem fogadhattuk el, így maradtunk támogató nélkül. Viszont ahhoz, hogy a Friderikusz Podcast ezen a szinten működni tudjon, sőt, hogy idővel bővíteni is tudjuk a tartalmi kínálatunkat, állandó és biztos bevételi forrásra van szükség – árulta el a Blikk megkeresésére a Friderikusz Produkció sajtósa, Csenterics Ágnes.

Majd hozzátette: a támogatás önkéntes alapon működik, tehát akinek nincs pénze rá, hogy fizessen az interjúk megtekintéséért, természetesen az is követheti a csatornát, továbbra is ugyanúgy láthatja a beszélgetéseket, mint korábban.

– A beruházás, benne a stúdió építészeti kialakítása, a legkorszerűbb kép- és hangtechnika beszerzése, beépítése, a stúdió komplett berendezése, valamint az idáig látható volt 24 adás összesen 31 millió forintba került. Az egyetlen reklámtámogatásból 4,2 millió forint jött be, a nézői támogatás pedig – a patreon.com-on keresztül – idáig körülbelül 1,5 millió forintot hozott. Tehát az elmúlt 5 hónapban több mint 25 millió forint a Friderikusz Podcast vesztesége – folytatta Csenterics Ágnes, aki azt is elárulta, hogy január óta Friderikusz Sándor egyszemélyben maga végzi a munka nagy részét, ám ezért egyetlen forint fizetést sem igényel.

Indirekt/Blikk