Max Verstappen nyerte meg a Formula–1-es Holland Nagydíjat. Bár a Mercedes bevetett néhány szép stratégiai húzást, a Red Bullnál jól reagáltak a futam hajrájában történő biztonsági autós fázis során, így Verstappen hazai pályán ünnepelhette szezonbéli tizedik győzelmét. A második helyen George Russell ért célba, harmadikként Charles Leclerc látta meg a kockás zászló.
Max Verstappen szerezte meg a pole pozíciót a zandvoorti időmérőn, így a címvédő vághatott neki az élről a hazai versenyének Az időmérő egyébként igen szoros volt, a Verstappen mellől rajtoló Charles Leclerc csupán két századmásodperccel maradt el a rajtelsőséget érő időtől. A második rajtsorba Carlos Sainz Jr. és Lewis Hamilton parkolhatta le az autóját a 72 körös futam elején.
A rajtnál Verstappen megtartott az első helyet, ahogyan közvetlenül mögötte sem történt változás a sorrendet illetően. Hamilton próbált elmenni Sainz mellett, s a két autó egy kicsit össze is ért, ám nagyobb baj és előzés nem lett az esetből. A második körben a rajtnál több pozíciót is javító Kevin Magnussen csúszott ki és koccolta le a gumifalat, ám folytatni tudta a versenyt.
Verstappennek nem sikerült túlzottan elhúznia Leclerc-től az első körökben, ahogyan Hamilton is közel maradt az előtte autózó Sainzhoz. Az élmezőnyből elsőként éppen a spanyol versenyző járta meg a bokszutcát, ám a bal hátsó gumit nem készítették oda a szerelők, így Sainz sok időt veszített a bokszutcában.
Leclerc kerékcseréje már jobban ment a Ferrarinál, ahogyan Verstappen is gyorsan letudta a sajátját a 19. körben, így kettejük között nem történt változás az első kiállásokat követően. Átmenetileg Hamilton vezette a versenyt, s egyre valószínűbbnek tűnt, hogy a Mercedes versenyzői egykiállásos stratégián vannak.
Hamilton végül a 30. körben állt ki az élről, a következő körben jött Russell is, s mindkettejük tempója igen jó volt a kerékcserék után. Hamilton nem sokkal később támadni kezdte Pérezt a harmadik pozícióért, s össze is jött az előzés a 37. körben – igaz, a bokszutcából visszatérő Sebastian Vettel figyelmetlenségből majdnem beleavatkozott ebbe a csatába.
A 47. körben virtuális biztonsági autós korlátozás lépett érvénybe, miután Cunoda Juki technikai problémára gyanakodva félrehúzódott a pálya szélén. A japán versenyző egyébként egy körrel korábban már megtette ugyanezt – akkor azt hitte, nem rögzítették jól az egyik kerekét –, majd a bokszutcát is megjárta, mielőtt végleg feladta a futamot.
A VSC-fázis alatt Verstappen és a Mercedes versenyzői is kihajtottak friss gumikért, néhány körrel később azonban jött a valódi biztonsági autó is, miután Valtteri Bottas alatt megállt az Alfa Romeo a célegyenes végén. Mivel Hamiltonék gumielőnyben voltak, Verstappen kiment a bokszutcába lágy gumikért, így visszaesett a harmadik pozícióba.
Egy körrel később azonban Russell is túlesett egy újabb kerékcserén, így Hamilton, Verstappen, Russell volt a sorrend a top háromban 15 körrel a futam vége előtt. Azonban amikor a biztonsági autó elhagyta a pályát, Verstappen átvette a vezetést Hamiltontól, aki mellett nem sokkal később a csapattársa és Leclerc is is elment.