KezdőlapCímlapMegérett a világ a pusztulásra: az angol iskolások nem mondhatják szüleiknek, hogy...

Megérett a világ a pusztulásra: az angol iskolások nem mondhatják szüleiknek, hogy apa vagy anya

Áll a bál Brightonban, Anglia egyik leghíresebb üdülőhelyén. A szülők rettentően dühösek, mert az ottani négy iskola vezetése azt ajánlja a gyerekeknek, hogy ne mondják azt felmenőiknek, hogy „anya” és „apa”, helyette inkább az általánosító „felnőttek” szót használják, mert igy elkerülhető a „nem hagyományos” családok megbélyegzése.

A brightoni iskolák igazgatóit nemsokára elsöpri a népharag: az oda járó gyerekek szülei szerint mindannyiukat összezavarta ez az egyenlőséget eltúlzó követelmény, amely az iskolai alapszabályban felvázolja a korábbitól eltérő nyelvhasználatot, igy biztosítva, hogy közösség a különböző családokban nevelkedett tanulókat ne bélyegezze meg – tárta fel a dailymail.com.

A patinás Szent Lukács Általános Iskola a következőt írja a honlapján: „Készítettünk egy egyenlőséget biztosító nyelvi kódexet a személyzet számára. Ez arra ösztönzi tanulóinkat és tanáraikat, hogy minden családot a helyén értékeljünk, ezért elvárjuk, hogy a hétköznapi nyelvhasználatban soha nem hivatkozzunk „anyákra és apákra”, hanem helyette a „felnőttek” kifejezéssel éljünk.

Az Elm Grove Általános Iskola az Egyenlőség Nyilatkozatában kimondja: „Igyekezzünk „felnőttekről” beszélni, nem pedig az „anyákról és apukról”, hogy elismerjük a különböző családi csoportokat, amelyekben tanulóink ​​élnek.

Az „anya” és „apa” szavak „törlésére” vonatkozó útmutatást a Carlton Hill Általános Iskola iskolai jövőkép-nyilatkozata is fenntartja, amely kijelenti: „Igyekszünk „felnőttjeinkről” beszélni, nem „anyáinkról és apukáinkról”. elismerni a különböző családi csoportokat, amelyekben tanulóink ​​élnek.

Ezzel teljesen megegyező a Saltdean Primary School nyilatkozata, amelyben az olvasható: „a „mama” és „apa” helyett a szülők/gondozók kifejezéseket használjuk, mivel látnivaló, hogy családjaink sok különböző emberből állnak.

Bár az iskolák maguk döntenek egyenlőségi előírásaikról, ennek ellenére a helyi önkormányzat – a szülők felháborodása nyomán – vitába szállt az iskolák „anyával” és „apával” kapcsolatos álláspontjával, ugyanakkor nem adott ki semmilyen iránymutatást. A közleményükben azt tanácsolják: „természetesen helyes olyan szavakat használni, mint anya, apa vagy nagymama, ha az iskola személyzete, tanári gárdája ismeri a gyermek családi körülményeit. Ám társadalmilag nagyon sokszínűek iskolába járó gyerekek, és szeretnénk, ha az iskolai közösség minden tagja otthon érezné magát benne. Ezért azokban az esetekben, amikor a gyermek családjáról hézagosak az információk, elfogadható a „felnőtt” kifejezés amely magában foglalhatja például a nagyszülőket, a nevelőszülőket, az azonos nemű szülőkkel rendelkező családokat és az egyszülős családokat is .”

„De nagyon sokszínű iskolai népességünk van, és szeretnénk, ha az iskolai közösség minden tagja benne érezné magát.

„Azokban az esetekben, amikor a gyermek családja ismeretlen, a felnőtt vagy felnőtt kifejezés magában foglalhatja például a nagyszülőket, a nevelőszülőket, az azonos nemű szülőkkel rendelkező családokat és az egyszülős családokat.

„Az iskolák maguk döntenek az egyenlőségi politikájukról.”

A „mama” és „apa” szavak „törlésére” vonatkozó útmutatást a Carlton Hill Általános Iskola iskolai jövőkép-nyilatkozata is fenntartja, amely kijelenti: „Igyekszünk „felnőttjeinkről” beszélni, nem „anyáinkról és apukáinkról”. elismerni a különböző családi csoportokat, amelyekben tanulóink ​​élnek.

Az iskolák fenntartják, hogy tartózkodnak a „mama” és „apa” használatától, mivel egyre több olyan gyerek van, akiket nem a vér szerinti szüleik nevelnek.

Az egyik iskola, a Saltdean Primary az egyenlőségre és sokféleségre vonatkozó politikájában kijelentette, hogy inkább egy másik kifejezést használ.

Ez így szólt: „Nyelv – a „mama” és „apa” helyett a szülők/gondozók kifejezéseket használjuk, mivel felismerjük, hogy családjaink sok különböző emberből állnak. Amikor a gyerekek elkezdik a Saltdean-t, megvitatják és megosztják egymással, mitől lesz számukra család. Ez lehetővé teszi a gyermekek számára, hogy a sajátjuktól eltérő családi dinamikát lássanak, de segít felismerni, hogy a kapcsolatok alkotják a családot.

De az iskolák „anyával” és „apával” kapcsolatos álláspontja vitába szállt a Brighton & Hove Tanáccsal, a felügyeletükért felelős helyi hatósággal.

Ragaszkodott hozzá, hogy nem adott ki semmilyen irányelvet az ügyben, és az iskolák szabadon dönthetnek.

A közlemény szerint: „Azt tanácsoljuk az iskoláknak, hogy természetesen helyes olyan szavakat használni, mint anya, apa vagy nagymama, ha a személyzet ismeri a gyermek családi körülményeit.

„De nagyon sokszínű iskolai népességünk van, és szeretnénk, ha az iskolai közösség minden tagja benne érezné magát.

„Azokban az esetekben, amikor a gyermek családja ismeretlen, a felnőtt vagy felnőtt kifejezés magában foglalhatja például a nagyszülőket, a nevelőszülőket, az azonos nemű szülőkkel rendelkező családokat és az egyszülős családokat.

„Az iskolák maguk döntenek az egyenlőségi politikájukról.”

Indirekt/Blikk