Az Egyesült Királyságban szombaton tört ki a tavaszi szünet, a légitársaságok személyzetének hiánya miatt azonban hatalmas tömegek és kilométeres sorok alakultak ki az angol reptereken.
A hétvége alatti utastöbblet, a koronavírus miatti megbetegedések és a közelmúltbeli felmondások hulláma utazási káoszt robbantott ki Anglia legnagyobb repülőterein. Ezen kívül pedig az autósoknak is egy napos fennakadással kellett szembenézniük a doveri késések és a vonatfennakadások miatt – számolt be róla a Daily Mail.
Az április 3-ig tartó héten összesen 1143 járatot töröltek az Egyesült Királyságból és oda, a legfrissebb adatok szerint a British Airways 662 járatot törölt, míg az easyJet 357-et a múlt héten a légi közlekedési elemzést végző Cirium adatai szerint.
Kevesebb mint 24 órával azután, hogy a manchesteri repülőtér vezetői bocsánatot kértek a hétvégi hosszú késések miatti „kimaradásért”, a légitársaságok utasai kedden ismét hatalmas sorban állásra kényszerültek. Sorozatban ez volt a harmadik nap, hogy az Egyesült Királyság harmadik legforgalmasabb repülőterén jelentős késésekre lehetett számítani.
Heathrow repülőtéren is hatalmas sorok várakoznak, a repülőtér vezetői szerint ráadásul az utasok száma hétfőre elérte a járvány előtti szintet. Szombat volt az első iskolai szünet a járvány kezdete óta, Angliában pedig nincsenek utazási korlátozások, ezért a legtöbben útnak indultak.
A gatwicki vezetők szerint az utasok száma a 2019-es szintre tért vissza a sussexi repülőtéren, és bár voltak sorok a bejelentkezéskor a hét elején, általában jól megbirkóztak a megnövekedett utasforgalommal.
Birminghamben az utasok azt mondták, hogy a helyzet „pokoli” a nyaralók számára, az egyik utas azt állítja, hogy három órán át a gépen ragadt anélkül, hogy elindult volna.
Az utazási káosz tovább fokozódik azzal, hogy az easyJet fapados légitársaság hétfőn 100 járatot törölt a Covid által kikényszerített létszámhiány miatt.