Az Aurus Senat luxusszedánt először nyújtott, elnöki változatban láthatta a világ Vlagyimir Putyin 2018-as beiktatásán, és még ugyanabban az évben bemutatták a polgári változatot is, ám a kocsit évekig nem árulták.

Meglepő, hogy a gyártás csak most indulhatott be, és jelenleg sem komoly volumennel: az Aurus Senatból az orosz ipari miniszter, Denis Manturov szerint 2-300 példány készülhet el az idén az új, tatárföldi üzemben. Azt nem tudni, hogy mekkora mennyiségre van megrendelés, de az ára alapján az orosz luxuslimuzinból biztosan nem lesz tömegcikk: az alapváltozat 18 millió rubelbe, azaz átszámítva közel 70 millió forintba kerül. Így az Aurus a Rolls-Royce, a Bentley és a Maybach közvetlen vetélytársaként lép piacra Oroszországban.

Az Aurus márkát hivatalosan az orosz autóipari kutatóintézet, a NAMI, illetve a gyártást végző Sollers, az UAZ tulajdonosa birtokolja, a fejlesztés azonban nagyrészt állami befektetésből valósult meg. A platform és egy teljes motorcsalád kifejlesztését még 2013-ban kezdték meg, és az alaptervek elkészítésében a Porsche is aktív részt vett, bár azt máig nem tudni pontosan, hogy a német gyártó mennyiben járult hozzá a fejlesztésekhez.
Indirekt/Totalcar