A 06 1 770 7333 – as szám 24 órában, ingyenesen hívható mindazok számára, akik a betegellátás során fáradtnak, lehangoltnak, kiégettnek érzik magukat.
Az egészségügyi személyzet talán soha nem látott kihívással néz szembe a koronavírus kapcsán. A fizikai igénybevétel mellett, mint a folyamatos behívások, végeláthatatlan ügyeletek és 24 órás készenlét, a lelki terhek is súlyosbodnak a vírus előrehaladtával. A személyzet traumatizálódik, mindamellett, hogy családtagjaikért és saját épségükért is aggódhatnak – fogalmazott Hal Melinda pszichológus, a Call for Help egyik önkéntese.
A vonal létrejöttét a Végeken Egészséglélektani Alapítványnak és Székely Andrásnak köszönhetjük, valamint a pszichológus, pszichiáter, mentálhigiénés szakember és telefonos önkéntesek összefogásának. A fent említett szám éjjel-nappal, természetesen ingyenesen hívható, a tervek szerint hamarosan chat funkcióval is bővül. Nem véletlenül krízisvonal a neve, akut problémákban, gyors beavatkozást tesz lehetővé. Hosszabb távú pszichoterápiás ellátásba is tudják irányítani a hívókat és más, profilba illően megfelelőbb telefonos szolgáltatást is tud ajánlani a Call for Help csapata.
„A fent közzétett szám éjjel-nappal, természetesen ingyenesen hívható”
Erre készülünk a krízisvonallal és egészen addig tartjuk a számot, míg lecseng a vírus, elmúlik a veszélyhelyzet. Gondolunk a nem egészségügyi személyzetre is, számukra a Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetségének számát ajánljuk, a 116 123 – at. Fiatalok, gyermekek is szoronghatnak a kialakult, folyamatosan változó helyzetben, akiknek elsősorban a Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány ingyenes hívását teszik lehetővé a 116 111 – es telefonszámon, hangsúlyozza Hal Melinda pszichológus. Az említett lehetőségeknek érdemes utánanézni, a szervezetek honlapokkal, közösségi portál adatlapokkal is készülnek.