A pénzintézet azt tanácsolja, hogy a gyanús telefonhívásoknál gyorsan bontsuk a vonalat.
Ismét csalók próbálnak meg – magukat ügyintézőnek kiadva – telefonon megszerezni bizalmas banki adatokat – hívta fel a veszélyre a figyelmet a CIB Bank, hozzátéve: ők soha nem kérnek telefonon vagy más kommunikációs csatornán titkos azonosítókat, kódokat vagy számlaadatokat.
A csalók magukat banki ügyintézőnek kiadva – általában – gyanús pénzmozgások észlelésére hivatkoznak, elkérik az ügyfél bankkártya-adatait, és megkérik őt arra, hogy emelje a kártyához tartozó limitet, adja meg a hitelesítő kódját, vagy engedélyezze számítógépén a távoli segítségnyújtásra alkalmas szoftver telepítését. Előfordulhat az is, hogy az ügyféllel egy „biztonságosnak” nevezett bankszámlára utaltatják a pénzét azzal az ürüggyel, hogy a saját számlája éppen támadásnak van kitéve.
Az igaz ugyan, hogy a pénzintézetek szolgáltatásuk részeként rendszeresen keresik ügyfeleiket e-mailben és telefonon, de soha nem kérik el az ügyféltől az összes titkos azonosítóját – írja a CIB.
A bank azt tanácsolja, hogy ilyen gyanús telefonhívásoknál gyorsan bontsuk a vonalat. Ha mégis kiderül, hogy illetéktelenek hozzájutottak a banki adatokhoz, akkor az ügyfél haladéktalanul vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal, egyúttal tegyen rendőrségi feljelentést is. Ha a bankkártyaadatok jutottak jogosulatlan személyek birtokába, a kártyát azonnal le kell tiltani.
Indirekt/Blikk