KezdőlapBelföldTöbb száz magyar utas rekedt Párizsban a Wizz Air miatt

Több száz magyar utas rekedt Párizsban a Wizz Air miatt

Franciaországban rekedt nagyjából 200 magyar utas, miután vasárnap este először azt a tájékoztatást kapták a Wizz Airtől, hogy a 21:55-ös gép késik, végül pedig törölték a járatot. Az utasok arról panaszkodtak, hogy a légitársaság semmilyen segítséget nem nyújtott nekik, elmondásuk alapján éjszakába nyúlóan az orly-i perülőtéren várakoztak, míg végül nem a Wizz Air hanem a franciák intéztek nekik szállást, hiszen a repülőtéren nem maradhattak tovább, ugyanis az éjszakára bezár.

– Semmilyen tájékoztatást nem kaptunk, legalább kétszáz utas várakozik, köztük pici babás családok. Egész este nem is tudtunk aludni, a földön fetrengtünk, mert vártuk, hogy valami végre történjen. Éjfélkor még ott voltunk, de végül el kellett jönni a reptérről, mert az éjfélkor bezár. Hajlani 5:20-ra értünk a hotelbe, amit a franciák intéztek nekünk, a Wizz Airt pedig még mindig nem lehet elérni – panaszolta a Blikknek egy utas aki még mindig Franciaországban van a többi utassal együtt.

Elmondása alapján a Wizz Airtől mindössze egy sms-t kaptak, melyben csak az állt, hogy törölték a járatot.

– Mindenki foglalt magának másik társaságnál nagyjából 200 ezerért jegyet haza. A Wizz Airről semmit sem tudunk, a hotelt sem ők intézték, most a hazautat is magunknak kell állnunk. Először úgy volt, hogy a hotelért is fizetnünk kell, de szerencsére végül nem kellett. A franciák előtt egyébként le a kalappal, ők mindenben próbáltak nekünk segíteni – mondta.

Az ügyben keresték a Wizz Airt is, akik megerősítették, tudnak a problémáról.

– A járatot valóban átütemezték technikai problémák miatt. Elvileg minden ügyfél sms-t illetve e-mailt kapott a tudnivalókról és az átfoglalási lehetőségekről. Természetesen kártérítést is igényelhetnek, ezekről az utasok a kapott sms-ben illetve e-mailen, valamint a Wizz Air oldalán is tájékozódhatnak. Két órás késés felett, vagy 1500 kilométernél nagyobb távolságban, fejenként 250 euróig nyújtható be a kártérítési összeg, amibe ilyen esetben a szállás számlája és az átfoglalás költségei tartoznak bele – magyarázta Szabó Éva, aki hozzátette, hogy ha az utas a Wizz Airhez foglal át, akkor nem kerül semmilyen többletköltségbe a haza út. Ha viszont más társaságot választ, akkor jóváírást kérhet a jegy árának 120%-áért Wizz Air pontokban, vagy a jegy árát készpénzben.

– Tehát ezt a pénzt az utas a törölt járat miatt nem veszíti el. Ezen felül van a kártérítés, ami legfeljebb 250 euro fejenként – mondta Szabó.

Indirekt/Blikk