KezdőlapBelföldMegszólalt a Mol a benzinhiányról - kritikus a helyzet

Megszólalt a Mol a benzinhiányról – kritikus a helyzet

Rossz és jó hír is egyaránt érkezett az égető üzemanyaghiánnyal kapcsolatban: a Mol ügyvezető igazgatója szerint kritikus a helyzet, azonban némi fény dereng az alagút végén, mivel sikerült újraindítani a százhalombattai finomítót.

„Mindenképp kell a benzin, a gyereket kell vinni iskolába, élni szeretnénk” – így éli meg az utca embere az üzemanyaghiányt – videó

Mint arról többször is beszámoltunk, tömött sorokban várakoznak az üzemanyagra éhes sofőrök a benzinkutaknál – már ahol egyáltalán még lehet naftát kapni. És egy darabig ez még így is lesz, legalábbis Bacsa György szerint. Az Index megkereste a Molt, a vállalat ügyvezető igazgatója pedig elmondta: soha nem volt még annyi leürülés a Molnál, mint az elmúlt napokban. A teljes hálózatukban jelentkezett részleges termékhiány és a töltőállomásaik negyedében volt teljes leürülés. A napi forgalom a benzin esetében a normális piaci szint kétszerese, a dízelnél pedig közel a másfélszerese.

Az ellátási helyzet egyértelműen kritikus, a kereslet az egekbe szökött, a fogyasztók készleteznek, beindult a pánikvásárlás. A Mol minden tőle telhetőt megtesz: a tankerautóink éjjel-nappal szállítanak, a munkatársaink folyamatosan töltik a benzinkutakat – mondta az Indexnek Bacsa György, aki azt is hozzátette: nem lehet elégszer rámutatni egy fontos tényadatra: az elmúlt években a magyarországi üzemanyagpiac mintegy 30 százaléka importforrásból érkezett, és ez az ellátás szinte teljesen eltűnt.

Az ügyvezető igazgató kitért arra is, hogy még egy ideális piaci környezetben is 2-3 hónapra lenne szükség ahhoz, hogy visszaépítsék a hiányzó importot és a hozzá kapcsolódó logisztikát, de a jelenlegi kilátások szerint inkább csökkenő termékbehozatallal kell számolniuk.

Ugyanakkor jó hírt is közölt az ügyvezető igazgató a Kossuth rádió Déli krónikájában: a Mol a karbantartás után újraindította a százhalombattai Dunai Finomítót. Igaz, a teljes kapacitás elérése többhetes folyamat, egyik napról a másikra nem oldódnak meg az ellátási problémák, ahhoz az importnak is helyre kellene állnia a jelenlegi pánikvásárlások és készletfelhalmozások mellett. Bacsa György hozzátette, a Mol teljes kapacitása nem elég a magyar piaci igények kielégítéséhez, ehhez több mint 30 százalék import is kell.