Egy átállás miatt múlt hét kedd óta komoly nehézségeket okozott a gépjárművek ügyintézésében, hogy a Kormányablakokban az informatikai rendszer akadozott. A Miniszterelnökség szerint a probléma azóta megoldódott.
A gépjárművek átírásában és forgalomba helyezése során voltak fennakadások a Kormányablakokban. Március 13-án hétfőn a hvg.hu azt a választ kapta a Kormányablak hivatalos chatcsatornáján, hogy „átmenetileg szünetel az ügyintézés a gépjárműügyekben, és egyes okmányügyekben is lehet szolgáltatáskiesés”. Arról, hogy mikor lesz rendben a rendszer, egy linken keresztül lehet tájékozódni – írták akkor.
Az ügyben a Miniszterelnökséget is kereste a lap, ahonnan az a válasz érkezett a szerkesztőségükbe hétfő délután, hogy „jelenleg a gépjármű-ügyintézés zavartalan, a mai napon eddig a gépjármű-ügyintézés informatikai szakrendszerének működésében a kormányablakok nem tapasztaltak fennakadást”.
A kormányablak.hu-ról a korábbi tájékoztatás is eltűnt, amely még március 9-én került ki, és amelyben elnézést kérnek működési nehézségek miatt – írták.
A Telex korábbi cikke szerint a fejlesztés célja az volt, hogy összekössék a magyar járműnyilvántartást egy nemzetközi körözési adatbázissal, hogy egyszerűbben és gyorsabban lehessen ellenőrizni az alvázszám és a rendszám alapján, hogy egy autó nem lopott-e.