Hosszú huzavona után végre feketén-fehéren leírták: nincs besorolva az elektromos roller, ezért a KRESZ újabb módosításáig segédmotorként, sisakban, jogsival vezethető és nem mehet járdán.
Ma reggel tette közzé a Parlament Pintér Sándor válaszát a “Miért segédmotor kerékpár az elektromos roller? Avagy a rendőrség szándékosan akar baleseteket okozni elektromos rollerekkel az utakon?” kérdésre.
Rövid, velős, egyértelmű válasz érkezett, mely nemes egyszerűséggel felhatalmazza a rendőrséget, hogy számon kérje az E-jelű sisakot a rollerek vezetőin. Ez egyébként egybevág a rendőrök korábbi nyilatkozatával: ami gázadásra elindul, az nem lehet kerékpár, és nem vezethető sisak nélkül. A legfontosabb változás, hogy a fejvédő mellett előírja
– a kötelező biztosítást, hogy ütközéskor legyen aki fedezi a vétlen fél kárát,
– a vezetői engedélyt, hogy ne mehessenek közúton jogsi nélküli, KRESZ-t sosem tanult tinik,
– hogy tilos járdán közlekedni velük, hiszen az önerőből mozgó jármű semmiképpen nem lehet gyalogos,
– hogy 45 km/órával mehet közúton, mint minden más segédmotor.