Egy európai uniós szabályozás miatt előfizetési csomagot kínál a Meta Platforms az európai felhasználók számára, hogy a Facebook és az Instagram felületét reklámok nélkül is tudják használni.
Az Európai Unió digitális szolgáltatásokról szóló törvénye (DSA) szerint a nagy platformszolgáltatóknak olyan normáknak kell megfelelnie, mint az ajánló algoritmusok rendszerének átláthatóvá tétele, a tartalom moderálása vagy az álhírek és a káros tartalmak szűrése. A szabályozások mintegy előzményeként a Metát az év elején 390 millió eurós bírsággal sújtotta az ír adatvédelmi szerv.
A rendelkezés miatt a Meta nem lenne képes a felhasználók beleegyezése nélkül személyre szabni a hirdetéseket. A probléma az, hogy a techóriás bevételeinek jelentős része származik a hirdetésekből, ezért megoldásként felajánlanak a felhasználóknak egy választási lehetőséget az ingyenes, reklámokkal működő és a reklámoktól mentes, fizetős opció közül.
Amennyiben az előbbit választhatják, az segíthet a Metának megfelelni a szabályozásnak anélkül, hogy a reklámüzletágát jelentősen befolyásolná. A havi előfizetési csomagok a webes felhasználóknak 9,99 euróba fognak kerülni, míg az iOS és Android felhasználóknak 12,99 euróba – írja a Portfolió.