Korábban neki kellett kiállnia a zsűri elé, most mégis ő véleményezi az ifjú tehetségeket.
Soltész Rezső 1968-ban mérettette meg magát a Rangers nevű zenekarával a Magyar Televízió kulturális ifjúsági tehetségkutató műsorában, a Ki mit tud?-ban. A 78 éves énekesnek nem hullott azonnal az ölébe a siker, de úgy érzi, ennek is megvolt az előnye. Nagyon nehéz volt érvényesülnie, hiszen saját magának kellett kitaposnia az útját, de ez segített abban, hogy ne tűnjön el hamar a süllyesztőben, és ma, 50 év után is sikeres és népszerű zenész lehessen.
– Nagyon nehéz volt érvényesülni. Most kicsit fordult a kocka. Ma pillanatok alatt ismertségre tehet szert az ember, és utána kezd el fellépésekre járni – magyarázta Rezső a Story magazinnak adott interjújában.
Az OXYGEN zenekar alapítójával azonban tavaly fordult egyet a kocka. A Valami Amerika sorozatban kapott ugyanis szerepet, ahol öt epizódon keresztül a Galaxis című tehetségkutató ítészeként láthatjuk őt, így neki kellett véleményeznie az amatőr énekeseket Árpa Attilával, Oroszlán Szonjával és Földes Eszterrel együtt. Azt mondja, a forgatást nagyon izgalmasnak találta, és lelkesen vágott bele a zsűrizésbe, ám a valóságban nem vállalna ilyen jellegű felkérést.
– Nem mintha bármikor is bombáztak volna zsűrizéssel. Valószínűleg túl konszolidált vagyok az efféle feladathoz, hisz a mai vetélkedők, tehetségkutatók másról szólnak, mint az én időmben. Sajnos, a zsűritagok ma már nem szakmailag bírálják, segítik a feltörekvő tehetségeket, hanem szimplán bohóckodnak, ami nagyon elkeserítő – jelentette ki az énekes, aki a mai tehetségkutató műsoroknál azt sem tartja jónak, hogy míg régebben az idősebb, tapasztaltabb generáció is helyet kapott a zsűriben, addig ma őket alig lehet látni.
– Az én generációmnak is helye lenne a zsűripult mögött! Ott van például az angol The Voice egyik mestere, Tom Jones, aki 83 évesen is hatalmas show-t csinál. Persze, ezzel nem hozzá szeretném hasonlítani magam, csak nem értem, hogy miért hígult fel ennyire a tehetségkutatás. Pedig a kezdetek kezdetén még itthon is színvonalas műsorokat láthattunk. A hazai show-műsorok berobbanásakor, a Megasztár idején például még sok jó dolog történt. A zsűriszékben olyan hiteles szakemberek, bírák ültek, mint Presser Gábor, akinek nem kellett ’letolnia a nadrágját’ ahhoz, hogy nézettséget generáljon. Nem úgy, mint a mai ítészeknek… – tette hozzá Soltész Rezső.