65 repülőgépet állítanak le és vizsgálnak át alaposan, miután kényszerleszállást hajtott végre pénteken Portlandban az Alaska Airlines Boeing 737 Max 9 típusú gépe, mert több darab – közte a vészkijáratként is funkcionáló egyik ablak – is leszakadt róla felszállás után a levegőben.
A gépen – amely biztonságosan landolt – 177 utas és a személyzet tartózkodott – írja a BBC.
Az Alaska Airlines vezérigazgatója, Ben Minicucci bejelentette, hogy 65 repülőgépet leállítanak és csak a teljes karbantartási, valamint biztonsági ellenőrzések befejezése után állítanak vissza a légi forgalomba.
A vezető emellett méltatta a fedélzeten tartózkodó hat főnyi személyzet erőfeszítéseit: az adatok szerint a gép elérte a 16 000 láb (4876 méter) magasságot, amikor megkezdték a kényszerleszállást.
A vészhelyzetről döbbenetes képek és videók jelentek meg. Jól látható, ahogy repülés közben a csillagos eget nézik az utasok, akik szerint a kiszakadt ablak mellett szerencsére nem ült senki. A közösségi médiában a gép külsejéről készült fotó alapján az érintett terület a gép hátsó harmadában volt, a szárny és a hajtóművek mögött.
BREAKING: An @AlaskaAir @Boeing 737-8MAX Lost A Large Section Mid-Air & Made An Emergency Landing In Oregon. Alaska Airlines Crew Did A Magnificent Job & No One Was Seriously Injured.
— John Basham (@JohnBasham) January 6, 2024
The 737 MAX Has Been Plagued With Issues Since Its Introduction! pic.twitter.com/9l0eZHA7cS
A Boeing közölte, hogy tud az incidensről, és dolgozik az információk begyűjtésén, valamint mindenben támogatja a nyomozást.
A Nemzeti Közlekedésbiztonsági Tanács (NTSB) megerősítette, hogy vizsgálja az esetet.
A Boeing 737 Maxet a történelem legtöbbet vizsgált repülőgépének minősítették számos biztonsági probléma és vizsgálat után. 2019-ben fél évre le is állították ezeket a járatokat, miután két gép lezuhant.
A Boeing adatai szerint összesen 1300 ilyen típusú gépet adott el, miközben múlt hónapban a Szövetségi Légiközlekedési Hivatal (FAA) sürgette a légitársaságokat, hogy vizsgálják meg a modelleket a kormányvezérlő rendszerek esetleges meglazult csavarja miatt.