De vajon miért választják egyre többen ezeket a készülékeket?
Az utóbbi években egyre több figyelem irányul a retro stílusú butatelefonokra, amelyek hosszú idő után újra előtérbe kerülnek a mobiltelefon piacon. Ezt a trendet már évek óta látjuk, és néhány gyártó már meg is próbálta meglovagolni, több-kevesebb sikerrel. Inkább kevesebbel, ezért a rajongók is inkább a mobiltelefon hőskorából származó készülékekkel nosztalgiázgatnak.
Az egyik legnyilvánvalóbb ok, amiért az emberek visszatérnek a retro butatelefonokhoz, az a nosztalgia érzése. Sokan emlékeznek még azokra az időkre, amikor a mobiltelefonok nem voltak túl bonyolultak és nem szolgáltak annyi különleges funkcióval, mint ma. Az egyszerűbb, letisztultabb design és a fizikai gombok használata sokak számára vonzóvá teszi ezeket a régi típusú telefonokat. A legtöbb rajongó még fiatalabb korában találkozott először ezekkel a készülékekkel és ezért mélyen gyökerező nosztalgikus érzések is fűzik őket hozzájuk.
Ezek közt a felhasználók közt rengeteg „gyűjtő” is van, akinek nem csak egy-egy ilyen butatelefon van a birtokában. Akár a több száz darabos gyűjtemények is előfordulnak. De az igazán jellemzőek inkább a tematikus gyűjtemények, amelyek egy adott gyártó készülékeiből állnak, illetve olyan is van, aki csak egybizonyos készülékből rendelkezik több darabos gyűjteménnyel.
Egy másik fontos tényező, amiért az emberek az okostelefonok helyett butatelefonokat választanak, az az akkumulátoridő és a tartósság. A legtöbb retro butatelefon jóval hosszabb üzemidővel rendelkezik, mint a mai okostelefonok mivel kevesebb energia szükséges a működésükhöz.
Az okostelefonok fejlődése ugyan rengeteg új lehetőséget és kényelmet kínál a felhasználóknak, de néhányan mégis úgy érzik, hogy túl bonyolulttá váltak és túl sok időt töltenek velük. Az emberek egy része egyszerűen visszatérne a kevesebb funkcióval rendelkező, kevésbé zavaró butatelefonokhoz, hogy újra értékelhessék az egyszerűséget és a figyelemelterelés nélküli időt, amikor nem kell minden pillanatban elektronikus leveleket, híreket olvasniuk, nem kapnak napi száz „speciális ajánlatot” és egyik influencer sem akarja megmondani, melyik a legjobb arcszesz vagy tévé, amit azonnal meg kell venniük.
Indirekt/Origo