KezdőlapAutóÚjabb kínai márka, a Chery kopogott be hozzánk

Újabb kínai márka, a Chery kopogott be hozzánk

A kínai márkák egyelőre messze vannak eladásokban a nagy szereplőktől, de a vevők már nemcsak ismerkednek velük, hanem veszik is, és néhány év múlva már egy-kettő ott lesz a top 10-ben. A magyar piac legújabb szereplője a Chery.

BYD, Dongfeng, DFSK, Farizon, Leapmotor, Maxus, MG, Omoda/Jaecoo, Seres – és most csatlakozott a felsorolt kínai márkákhoz a Chery, amely már kapható Magyarországon. Nem túl bonyolult számítások után kijelenthetjük, hogy már több kínai autómárka van hazánkban, mint német, amely a legerősebb minálunk. Persze a német vagy a japán dominanciát egy ideig még nem fogják megdönteni a feltörekvő márkáikkal, de tény, már itt vannak és egyre többen választják a modelljeiket.

Aki kicsit is jártas az angol nyelvben, annak ismerős lehet a márkanév, de ennek semmi köze a cseresznyés joghurthoz, meg az autógyártó nevét is csak egy r-rel írják, nem mint az angol cherry szót. Kínához viszont annál inkább van köze. Mi még csak ízlelgetjük a Chery nevet, de a cég nem ma kezdte: 1997 óta gyárt autókat, az utóbbi években pedig az egyik legismertebb kínai márkává nőtte ki magát, ott van a top brandek között – főként odahaza és Latin-Amerikában, míg Európában csak terjeszkedik. De most elérte Magyarországot is. A Cheryt a Grand Automotive forgalmazza itthon, s az első hónapokban két típussal, a Tiggo 7 és a Tiggo 8 modellekkel indította el a márka bevezetését, a cél pedig egyértelmű: hosszú távon is stabil pozíciót szerezni a közép-európai régióban, különösen a családi SUV‑k és a városi szabadidő-autók szegmensében.

A Chery Tiggo 7 Pro a családi ligában szerepel, s turbóbenzines és plug-in hibrid (PHEV) hajtáslánccal is elérhető. Csinos formája mellett jellemzője a tágas, minőségi utastér, a sok kütyü, a nagyobb kerekek, de a hasonló európai modelleknél egy-két millióval olcsóbb. Az induló ár 9 990 000 forint, míg a magasabb felszereltségű változatok ára 11 millió forint. Ez a modell már tágasabb belsőtérrel, nagyobb csomagtérrel és fejlettebb vezetéstámogató rendszerekkel érkezik, így a középkategóriás SUV-k közé sorolható.

A Tiggo 8 Pro a nagyágyú. Hét ülés, nagytestű SUV, kétféle hajtáslánc: turbóbenzines és PHEV. Aki eddig azt hitte, kínai autó csak kicsi és fura lehet, az üljön bele ebbe a kocsiba – nagyjából annyira meglepődik, mint amikor a halászlébe tejfölt és citromot tesznek. Márpedig a korhely halászlé nagyon jó. Árak: benzines változat 12,5 millió forinttól, a hibrid pedig 13,5–14,7 millióig megy el, felszereltségtől függően. A Tiggo 8 Pro mérete, felszereltsége, minősége és hibrid technológiája révén egyértelműen a nagyobb presztízsű, prémiumba hajló modellek versenytársa lehet.

Ugyanakkor a Chery – ahogy minden új márka – kihívásokkal néz szembe: a márkaismertsége még alacsony, és a kínai autókkal szembeni előítéletek is jelen vannak azért a piacon. A sikerhez ezért nem elég a versenyképes ár: hosszú távon minőség, szervizháttér, alkatrészellátás és pozitív felhasználói tapasztalatok kellenek ahhoz, hogy a Chery valódi alternatívát jelentsen a már jól bejáratott, ismert és elismert márkákkal szemben.

Indirekt/Kiss B. László