A Nissan X-Trail negyedik generációja látványos külsőt és rendkívül masszív minőségérzetet hoz a családi SUV-k piacán. Az E-Power hajtás ugyan szokatlan megoldás, de a mindennapokban meglepően finom és erőteljes működésű.
Az új X-Trail tökéletesen hozza a mai Nissanok stílusát, erősen emlékeztet a Qashqaira, csak nagyobban és harsányabban. A negyedi generációs C-Trailen elöl megosztó a két szintes lámpás, széles arcú orr-rész, de épp ettől tűnik ki a többi nagy SUV közül. Ugyanakkor, egyből feltűnik, hogy ez egy ázsiai modell. Oldalról és hátulról sokkal harmonikusabb, szebb, mint elölről, a szögletesebb vonalak és a vaskos kerékjárati ívek komoly kiállást adnak neki. Az X-Trail a korábbinál szögletesebb, s a hátsó lámpák széles válldudorokba torkollnak. Nem titok, hogy ez a dizájn az amerikai piacnak is szól – ott veszik belőle a legtöbbet.

Az utastérben már indulás előtt érzi az ember, hogy ez az autó össze van rakva: minőségi anyagok, masszív összkép, csendes, nyugodt hangulat. A Tekna felszereltség a Nappa bőrbelsővel, a BOSE hifivel és a sok extrával különösen emeli a komfortérzetet, tényleg prémiumhatású. A digitális rendszer egyszerű, logikus, átlátható, a navigáció grafikája pedig végre modern. Bár néhány menüpont még így is több kattintás, mint kellene. A minőségérzet viszont kifogástalan. Plusz 500 ezer forintért hétszemélyes is lehet az X-Trailünk, ami a kategóriában nagy fegyvertény, még ha a harmadik sor inkább gyerekeknek való is. De pozitívan nézve, vészhelyzeti megoldásnak is nevezhetjük. Öt ülés mögött 585 liter csomag várja a családot.

Az X-Trail igazi újdonsága az E-Power hajtás: a benzinmotor nem hajt, csak áramot termel, és mindent a villanymotor mozgat. Az 1,5 literes, 213 lóerős, e-4ORCE összkerékhajtású verzió gyorsan és finoman reagál, 7 másodperc alatt van százon, miközben a motor munkája szinte észrevétlen marad. Városban 7–8 literrel el lehet járni vele, ami egy közel 1,8 tonnás, nagyméretű családi SUV-től tisztességes eredmény. El kell fogadnunk, ez a technika másról szól: lineáris, finom mozgásról, nem varázslatos takarékosságról. Ugyanakkor jegyezzük meg azt is, hogy ez nem szenzációs, ennyit a korábbi dízel Nissan X-Trailek is tudtak, vagy még jobban is fogyasztottak, de a helyzet az, hogy EU vezetése azokat kinyírta.
Az új X-Trail futóműve elöl-hátul független, több lengőkaros rendszerű. Az áltagsofőr ebből azt érzi, hogy a kocsi nagyon jól, kellemesen küzd meg a keserves magyar utak nem kevés kihívásával. Stabil, kényelmes, könnyű vele utazni.

A Nissan új megoldása, az E-Power motor talán nem a hibridek végső receptje, de működik: simán, erőteljesen és kellemesen mozgatja a nagy kasznit. Persze kicsit nehéz megfejteni, hogy mi értelme egy olyan benzinmotornak, ami villanyáramot termel. Mindenesetre, ha valaki egy masszív, jól összerakott, modern SUV-ot keres, amibe jó beülni, amit jó vezetni, amiben sokan elférnek, és aminek van karaktere, akkor az összkerekes Nissan X-Trail E-Power e-4ORCE Tekna ésszerű választás lehet. A modell 15 millió forintos ára is elég meggyőző.
Indirekt/Kiss B. László


















