Elméletileg bizonyos fokú késéseknél kártérítési kötelezettségük lenne a légitársaságoknak, de sokszor már ott akadályokba ütközik az utas, hogy van-e e-mail cím, vagy válaszol-e a légitársaság.
Pető György, repülési szakértő az ATV Egyenes Beszéd című műsorában elmondta, hogy nem normális, de nem is újkeletű dolog, hogy órákat késnek a repülők. Ez nyaranta elég jellemző, tette hozzá. Az adásban elhangzott, hogy a légitársaság kellően megvédi magát, hogy az utas ne nagyon tudjon panaszkodni. Az utasnak ahhoz van joga és lehetősége, hogy a repülőtéren “majd’ megőrüljön az idegességtől”, fogalmazott, hozzátéve, hogy ez nincs rendben.
Elméletileg bizonyos fokú késéseknél kártérítési kötelezettségük lenne a légitársaságoknak, de sokszor már ott akadályokba ütközik az utas, hogy van-e e-mail cím, vagy válaszol-e a légitársaság. Azok az utasok szinte lemondhatnak a kártérítésről, akik egy e-mail megírása után a választ várják, Pető György szerint “pitbull módjára” kell “rátapadni” a légitársaságra, erőt kell demonstrálni, így nagyobb eséllyel elérhetik a céljukat. De ez sincs rendben, húzta alá a szakértő.
A kártérítés pedig “egy kis zsebpénzen kívül” nem sokat ér majd, mert semmi sem tudja kárpótolni, ha “egy család két gyerekkel 24 órát dekkol egy repülőtéren és annyira inkorrektek, hogy meg se mondják nekik, mikor fog jönni a járat, mert állandóan az a mese megy, hogy két óra múlva, három óra múlva”, ilyenkor az ember el se megy a reptérről. “Tisztességtelen üzleti eljárás ez”, mondta Pető György.
A szakértő elmondta, hogy tud olyan fapados légitársaságról, amelyik úgy indított járatot Budapestről, hogy cserébe marketingtámogatást kért.