KezdőlapCímlapÓriási átverés: Kína újrahasznosítása hatalmas kamu

Óriási átverés: Kína újrahasznosítása hatalmas kamu

Kínai gyárak olcsó nyers műanyagot kevernek össze újrahasznosítottal, és azt 100 százalékban újra feldolgozottnak állítják be. A következmény: a nagy, nemzetközi márkák ezen termékeikkel megtévesztik a fogyasztókat.

Az újrahasznosított műanyag magas költsége arra késztette a gyártókat, hogy ahhoz jóval olcsóbb nyers műanyagot keverjenek, és a készterméket végül 100 százalékban újrahasznosítottként adják el. “Könnyen elképzelhető, hogy néhány cég alapanyagok keverékét alkalmazza, azt állítva róluk, hogy fogyasztói felhasználás után újrahasznosított tartalmak.” – mondta Dr. Steve Wong, a Fukutomi Recycling vezérigazgatója és a China Scrap Plastics Association elnöke.

A fogyasztók számára szinte lehetetlen különbséget tenni a nyers és újrahasznosított PET között, főleg, hogy a felvásárló vállalatok sem tudják garantálni az újra feldolgozottságot: hiányoznak ugyanis az anyagok forrásának és típusának az igazolásához szükséges tanúsítványok – írja a Blikk.

„A multinacionális márkák, akiket rendszeresen  vádolnak a műanyagszennyezés miatt, buzgón próbálják emelni a termékeik alapanyagainak újrahasznosított tartalmát, hogy megfeleljenek a vállalt fenntarthatósági kötelezettségeiknek, és ezzel kapcsolatban bármit hajlandóak elhinni” – mondta el Vytas Gruodis, egy csomagolóanyag-gyártó cég ügyvezetője. – „A beszállítók pedig mindig azt fogják mondani, hogy képesek biztosítani ezt az újrahasznosított tartalmat, mivel nem akarják elveszíteni a szerződéseiket.” – tette hozzá Gruodis.

A gyártók csupán az esetek elenyésző részében vállalnak garanciát az általuk leszállított újrahasznosított műanyagért, ráadásul anélkül, hogy egy harmadik fél igazolná az anyag leírásának hitelességét, ami komoly aggályokat vet fel. Amikor jóhiszeműen olyan üdítőt veszünk, ami 100%-ban újrahasznosított PET palackba van csomagolva, akkor sem lehetünk biztosak benne, hogy környezetbarát terméket tartunk a kezünkben.

Indirekt/Blikk