Több mint 70 százalékkal olcsóbb a Piros Arany egy olaszországi boltban, mint egy hazaiban.
Egy frissen feltöltött TikTok videó tanúsága szerint ugyanis egy olaszországi boltban 99 eurócentbe, azaz mai árfolyamon 386 forintba került egy 160 grammos kiszerelésű Piros Arany, miközben az olaszországi kép készítésének pillanatában egy hazai Pennyben ugyanezért a termékért 659 forintot kértek el. A különbség nem kevés, egészen pontosan 71 (!) százalékkal drágább a magyar termék idehaza, mint Olaszországban – írta a Pénzcentrum.
Persze a szemfülesek mondhatják, hogy az olaszországi termék ára valószínűleg akciós, igen ám, de nehéz elképzelni, hogy az árleszállítás 70 százalék körüli legyen. Tehát a termék eredeti áron is minden bizonnyal olcsóbban kapható, mint az itthoni boltok többségében. Kutatásaink során ugyanis megállapítottuk, hogy a Pennyben látható ár gyakorlatilag megegyezik a többi bolt árazási trendjével.
A magyar élelmiszertermékek hazai értékesítése jelentősen drágább, mint más európai országokban, ezért több országban is olcsóbban kaphatók még magyar márkák is, mint Magyarországon.
Felsorolhatjuk például, hogy a magasabb árak mögött többek között az eltérő Áfa, a csomagolóanyagok utáni díjak és a kiskereskedelmi terhek állnak. Ezt a helyzetet ráadásul jócskán súlyosbítja, ha figyelembe vesszük az EU-ban uralkodó jobb jövedelmi viszonyokat.
Ha ez nem lenne elég, a szakértő szerint a magyar termékek külföldön való alacsonyabb árazása felveti a hatékonyság kérdését is. A magyar élelmiszeripar hatékonyságának hiányosságai és a beruházásokhoz kapcsolódó magas kamatkörnyezet részben magyarázzák is ezt a jelenséget.