Az új generációs japán sikermodell csak öntöltő hibrid és plug-in hibrid elektromos meghajtással lesz kapható, utóbbi esetén a vadonatúj RAV4 akár 100 kilométert is el tud menni a villanymotorral, s minden korábbinál gyorsabb AC és DC töltés jár hozzá.
Harmincegy év alatt Európában több mint 2,5 millió, világszerte több mint 15 millió példányt adtak el a Toyota RAV4 öt generációjából. És hamarosan – remélhetőleg a jövő év elején – érkezik a japánok slágermodelljének legújabb változata. Míg a design alapvetően a jelenlegi modell értékeihez igazodik, a mechanikus, elektromos és elektronikus technológiákat mind új generációs rendszerekre cserélték.
Az új RAV4 mérete és az arányai a lehető legcsekélyebb mértékben módosultak, lényeges eltérést a megújult logónál, illetve a márka újabban bemutatott típusaihoz igazodó orrkialakításnál tapasztalhatunk. A pörölycápa-fénykarakterhez az alapverzió térhatású rácsozatú, integrált hűtőmaszkot társít, az offroad-orientált variáns magasra húzott orra a márka fokozott terepalkalmasságú, alvázas típusait idézi, míg a GR Sport a megszokott sportos stílusjegyeket vonultatja fel, a módosított méhsejtrácsozatú hűtőmaszktól a hangsúlyos aerodinamikai részletekig.

Az utastér szerencsére nincs agyonbonyolítva, logikus elrendezéssel találkozunk, persze vannak digitális kijelzők, de azért az észszerűség is tetten érhető, hiszen sok gombot meghagytak. A nagyméretű érintőképernyő alatt külön nyomógombok és kapcsolók szolgálnak a klímaberendezés, illetve a hangerő vezérlésére, a középkonzolon dupla bölcső szolgál két okostelefon vezeték nélküli töltésére, és ez alatt is kialakítottak egy tágas polcot.
A beltérben kifejezetten az ergonómiára helyezték a hangsúlyt a tervezők. A műszerfal felső felülete mintegy 40 mm-rel lejjebb húzódik, mint a jelenlegi generációnál; ez tágasabb hatást ér el, és jobb kitekintést tesz lehetővé. Az új Toyota RAV4-ben a sebességváltó kapcsolója elektronikus (shift-by-wire), ám a tervezők ellenálltak a kísértésnek, hogy a kormányoszlopra vagy a műszerfalra telepítsék a kart, így a vezetőnek eggyel kevesebb dologhoz kell alkalmazkodnia.

A csomagtartó térfogata minimális mértékben nőtt (733 helyett 749 liter), ugyanakkor módosult a hátsó ülések geometriája, így azok ledöntésekor még egyenletesebb kialakítású padlót kapunk.
Az új generációs RAV4 legfontosabb globális újdonsága, hogy immár egyetlen piacon sem lesz elérhető tisztán benzinmotoros kivitelben: a vevők full hibrid és plug-in elektromos hibrid hajtáslánc közül választhatnak. Európában az elsőkerék-hajtású RAV4 183, az elektromos összkerékhajtással szerelt változat pedig maximálisan 191 lóerős. A plug-in hibrid modell hatótávja elektromos motorral 100 kilométer.
A vezérlés képes a navigációs adatok, valamint a vezető vezetési stílusa és szokásos útvonalválasztása alapján szelektíven megválasztani a hajtási módot, így olyan szakaszokra tartalékolni az akkumulátorban a töltést, ahol előnyösebb a tisztán elektromos üzemű közlekedés.
Indirekt/Kiss B. László