KezdőlapBelföldItt a jövő e-biciklije! Bizony sokakat rávehet a tekerésre

Itt a jövő e-biciklije! Bizony sokakat rávehet a tekerésre

Az új fejlesztésű e-bike szinte karbantartás mentes és megoldja a kerékpárok szinte összes “bosszantó hibáját”.

Ma már rengetegféle e-bike van a piacon, az elmúlt 10-15 évben sokan rákaptak erre a kerékpározási módra. Az elektromos rásegítéssel kényelmesebb és egyszerűbb a kerékpározás, legyen szó városi tekerésről vagy túrázásról.

Azt a bringák világában jártasabbak már tudják, hogy a láncváltós bringával csak menet közben lehet váltani, álló helyzetben nem. Az agyváltós bicókkal pedig pont fordítva: álló helyzetben szuper vele váltani, menet közben viszont nem tanácsos vagy nem lehet, főleg nem ebike-on. Emiatt sokan nem is tudnak könnyen dönteni, mondván “melyik kezükbe harapjanak”: a menet közbeni vagy az álló helyzeti váltás a fontosabb nekik?

A jövő e-biciklije, a Pinion MGU viszont mindkettőre képes, emiatt is egy teljesen egyedülálló rendszer! Ráadásul teszi mindezt úgy, hogy tekerés közben a legnagyobb terhelés mellett is tud váltani és ez nem tesz kárt benne. Ennek hála tényleg bárhol, bármikor az ideális váltó állásban lehetünk, nem kell várnunk arra, hogy “végre válthassunk”.

A kerékpárban egy okos agy vezérli a motort és a váltót. Ez a szerkezet érzékeli, hogy milyen sebességgel tekerünk, majd a terephez és a sebességhez viszonyítva beállíthatja nekünk a legideálisabb fokozatot. Van például egy indulást segítő mód, amikor ha megálltunk mondjuk egy lámpánál a bringa automatikusan levált állóhelyzetben egy könnyű fokozatba, amiben gyerekjáték elindulni.

Azoknak is jó megoldás lehet ez az új generációs e-bike, akik újrakezdők vagy esetleg eddig kerékpároztak a városban, de most szeretnének váltani. Egy okos bicikli leveszi a terhet a kerékpárosról és kényelmesebbé, biztonságosabbá teszi számára a közlekedést. Be lehet állítani fél-automata módra, de ha nem szeretjük, ha a gép dönt helyettünk, akkor manuálisan is válthatunk. Ez sokkal kényelmesebbé teszi mind a városi, mind a terepbringázást, hiszen nem kell induláskor egyszerre a tekerésre és a gyors váltásra figyelni.