Lassan elérkezik az idő arra, hogy a benzines és dízel gépkocsik helyett inkább a jövőt jelentő elektromos autót vegyük meg, mert jobban megéri.

Noha egyelőre még sokakat riaszthat az elektromos autók magas ára, ám rövidesen eljöhet az az idő, amikor már több mindenért megéri inkább a jövő négykerekűjét választani. Ugyanis a magyar állam a korábbiakban adott, egységes 1,5 millió forintos támogatási rendszere helyett az úgynevezett sávos rendszert vezeti be, amelynek köszönhetően a 11 millió forint alatti vételárú villanyautókra immár 2,5 milliót ad az állam.

Ahhoz persze, hogy a megemelt támogatáshoz hozzájussunk, bizony kell a kereskedők jóindulata is. Ugyanis a legtöbb modell ára egyelőre pont a 11 milliós alapár határon billeg, ám vélhetően az importőrök majd bizonyos felszereltséggel összeraknak olyan modelleket, melynek 10,99 millió forint lesz majd az ára. Azaz, pont megkapható lesz rá a 2,5 milliós állami támogatás. Ráadásul az elektromos autók kezdenek a benzines és dízel modellek méltó ellenlábasai lenni: egyre több a töltőállomás, egyre nagyobbak a hatótávok, ingyenes a parkolás. Azt sem titok, hogy az új támogatással akár ötmilliós vételárral is kalkulálhatunk az elektromos kisautók kategóriájában.