Remek ár-érték aránnyal operál itthon az Omoda 5, amely a legnépesebb mezőnyben, a kompakt divatterepjárók kategóriájában harcol a vevőkért.
Ma már érdemes komolyan venni a kínai autógyártókat, de persze ezt nagyon jól tudják az európai cégek vezetői is. Sorra jelennek meg az Európai Unióban – így nálunk is – a távol-keleti ország autómárkái. A neveket egyelőre csak ízlelgetjük, tanulgatjuk, de pár év és az utcaképek megszokott részei lesznek a kínai gépkocsik. Az Omoda például berobbant a magyar piacon. Véletlenek nincsenek, az 5-ös sorozatnak, amely nálunk kapható, remek az ára, no és a kocsi is sokat nyújt mellette.
Az Omoda 5 nagyjából akkora, mint a Nissan Qashqai, és a stílusa is hasonló, az ára viszont valamivel kedvezőbb. A kínai gépkocsi bevezető ára éppen 10 millió forint alatt van. Ennyi pénzért a már erősen koros Suzuki S-Crosst kapjunk meg. De az is tény, hogy az Esztergomban készülő japán modellnek itthon sokkal komolyabb a presztízse. Külsőben, stílusosságban, divatosságban, modernségben sokkal jobb az Omoda 5.
Az már első pillantásra jól feltűnik, hogy ez nem egy Alfa Romeo vagy BMW, hanem ázsiai stílusú autó. Ettől persze még nem fest rosszul, sőt. Az egész kocsi karakterét meghatározza a csirkeól-rácsra hajazó hűtőmaszk. Azért az látszik, hogy nagyon profi designerek rajzolták ezt a gépet, arányos, stílusos, a részletekig jól megtervezett jármű.

De oldalról és hátulról is mozgalmas a kínai crossover formája. Oldalról feltűnő a hátrafelé lejtő tetőív, ami kupés hatást kelt. A hátsó lámpája meg olyan mint egy Lexusé. Nem véletlen, hogy egyre több Onodát látni a magyar utakon. Az első öt hónapban 383-at adtak el belőle, ami így első olvasatra talán nem sok, de ha azt nézzük, hogy ez csupán egy modell, akkor nem kevés. A sportos szabadidó-autók (SUV) C-szegmensében az Omoda 5 a 12. legkelendőbb jármű.
Akinek kívülről nem sikerült, az beülve biztosan beleszeret ebbe az autóba. Ugyanis a belseje még vonzóbb, mint a külseje. Első osztályúak a felhasznált anyagok, amik erősítik a jó minőségérzetet, s a precíz részletmegoldások pedig még igényesebbé teszik az utasteret. Ha nem lenne a kormányon az Omoda felirat, akkor akár azt is hihetnénk, hogy egy Mercedesben ülünk.
A műszerfal a korszellemhez igazítva természetesen már digitális, a kijelzők grafikája szép, éles és könnyen leolvashatók, bár a fizikai gombok azért hiányoznak például a klímavezérléshez. Kicsit a menürendszer logikáját is szokni kell, azt pedig valószínűleg viccnek szánták, hogy versenypálya-mód is van a menüben. A helykínálat abszolút rendben van.

Az Omoda 5 sajnos csak egyetlen benzinmotorral, az 1,6-os, 145 lóerős (275 Nm), automata sebességváltós erőforrással kapható. Hibrid vagy erősebb verzió nincs, csak az elektromos. A vegyes fogyasztása 8 liter körül van, a városi meg 10 liter fölött, ami sok.
Az viszont jó, hogy már az alapmodellben rengeteg extra van, például széria tolatókamera dinamikus vezetővonalakkal; a távolságtartó tempomat; a vezeték nélküli mobiltöltés; az első sportülések, fűtéssel és szellőztető rendszerrel; a kulcs nélküli ajtónyitás és motorindítás; vagy a kéttónusú, 18 colos könnyűfém felnik. A megnyerő formájú Omoda 5 bevezető ára a lélektani 10 millió forintos határ alatt van, ami jól hangzik a nyújtott szolgáltatásért cserébe.
Indirekt/Kiss B. László