Áprilisban az előző év azonos időszakához képest 52%-al nőttek az Apple okostelefon-szállításai Kínában.
Az Apple iPhone eladásai Kínában áprilisban 52%-kal ugrottak meg az előző év azonos időszakához képest. Mindez a márciusi növekedést követően tovább erősíti a cég pozícióját a világ legnagyobb okostelefon-piacán folyó éles versenyben – tudósított a Reuters, melyet a Pénzcentrum szemlézett.
A külföldi márkák kínai piaci szállításai áprilisban elérték a 3,495 millió darabot, ami jelentős ugrás a korábbi 2,301 millióról. Az Apple részvényei ennek hatására 2,3%-kal emelkedtek. Bár a CAICT (Kínai Információs és Kommunikációs Technológiai Akadémia) jelentése nem nevezte meg kifejezetten az Apple-t, a vállalat piaci dominanciája alapján feltételezhető, hogy ezek az adatok elsősorban az Apple teljesítményére vonatkoznak.
Az Apple számottevő javulást mutatott márciusban is, amikor 12%-os növekedést ért el, ami jelentős fordulatot jelentett az év első két hónapjában tapasztalt 37%-os visszaesés után. A vállalat eladásainak további növekedése várható májusban is, miután agresszív promóciós kampányt indítottak a Kínában lévő hivatalos Tmall-oldalon, amely akár 2300 jüan (318 dollár) kedvezményt kínál egyes iPhone-modellekre.
Tim Cook, az Apple vezérigazgatója optimista volt az iPhone-eladások kapcsán több piacon is – beleértve Kínát -, annak ellenére, hogy a vállalat második negyedéves bevétele a Greater China régióból 8,1%-kal csökkent.
A Huawei megerősítette pozícióját Kínában mint második legnagyobb okostelefon-gyártó az első negyedévben, megelőzve ezzel az Apple-t. A cég tovább bővíti kiskereskedelmi stratégiáját új zászlóshajóüzletek megnyitásával és további forgalmazók bevonásával. A Honor – a Huawei leányvállalata – vezeti a piacot.