A nyáron nálunk is leleplezték a Kia legújabb elektromos modelljét, az EV4-et. A fastback és az ötajtós hatchback változatok sorozatgyártása azonban csak ősszel indul.
Az új Kiáknak van stílusuk, még ha sokaknak túl erős is ez a mai design. Az EV4 is beleillik a koreaiak mai irányvonalába. Ha ránézünk a fastback vagy az ötajtós hatchback változatokra, egyből felismerhetjük, melyik márka terméke. A dél-koreai autógyártó formaterve az utóbbi években merész és futurisztikus. Az EV4 is olyan, mintha egy sci-fi filmből gördült volna ki: éles, merész vonalak, kontrasztos C-oszlop, különleges „Star Map” LED-fényszórók, és egy olyan fastback sziluett, amit biztosan nem keverünk össze semmivel az utakon. Egyik változatnak sem visszafogott a külseje. A dizájn nemcsak látványos, de funkcionális is – a karosszéria légellenállási együtthatója mindössze 0,23, ami nemcsak a fogyasztásnak, hanem a hatótávnak is jót tesz.
Az utastér is kissé futurisztikus, de egyben letisztult is. A műszerfalon két 12,3 colos kijelző van, digitális klímapanellel és új, mesterséges intelligencián alapuló hangvezérléssel (bár csak angol nyelven). A GT-Line kivitel vegán bőrrel, relaxációs ülésekkel és hangulatvilágítással is rendelkezik.

A Kia EV4 kétféle akkucsomaggal választható: a kisebbik 430 km, míg a nagyobb, 81,4 kWh-s verzió akár 630 km-es hatótávot kínál – persze papíron, mert a valóság nem mindig ez. Az elsőkerék-meghajtású kivitel 204 lóerős, 0–100 km/h gyorsulása alig több mint 7 másodperc.
A sorozatgyártása és a hazai forgalmazás ősszel indul, de a Kia nyári roadshow-jának keretében már most is több helyszínen találkozhatunk az EV4-gyel. Az induló ár 15,3 millió forint, a GT-Line kivitel pedig extrákkal együtt akár 19,4 millióig is felkúszhat. Ez nem kevés, de ma már sajnos ezek az átlagárak a villanyautóknál.
A méretei alapján középkategóriás elektromos modell, a Kia EV4 formabontó, merész és egyedi is. A külső sokakat meggyőzhet, a kérdés inkább az, mennyien engedhetik meg maguknak minálunk.
Indirekt/Kiss B. László