Sokan azt hiszik, hogy elég olyan tartalmat gyártani, amelyre sokan kíváncsiak, a valóságban azonban számos faktor van, ami befolyásolhatja, hogy mekkora bevételre tesz szert valaki.
Magyarországon a YouTube tartalomgyártásból származó bevételek általában 1-2 dollár között mozognak ezer megtekintésenként, ami jelenlegi árfolyamon 350-700 forint körüli összeget jelent. Ez az összeg az átlagot tükrözi, de egyes tartalomgyártók ennél magasabb bevételt is elérhetnek. A végleges összeg nagymértékben függ a megtekintési időtől és az egyes videókra optimalizált hirdetésektől.
Például, ha egy videó egymillió megtekintést ér el, a tartalomgyártó hozzávetőlegesen 350 ezer és 700 ezer forint közötti bevételre számíthat ebből a megtekintési számból. Fontos megjegyezni, hogy ebben már benne vannak a videókban megjelenő reklámokból, valamint a YouTube Premium előfizetésekből származó jövedelmek is – írta a Pénzcentrum.
Nyilván ez egy elit kategória, és sokaknak elérhetetlennek tűnik, ugyanakkor fontos megjegyezni, hogy ez csupán egyetlen videó. Ha valaki rendszeresen rak fel új tartalmakat, akkor azért összehozható ez a szám. Ha azzal számolunk, hogy valaki például rendszeresen tud 40 ezres megtekintéseket hozni a videóival, és havonta 8 videót posztol, ami egy rutinos tartalomgyártónak már egy tartható mennyiség, akkor tartalomtól függően akár többszázezer forintot is termelhet vele. A top tartalomgyártók és a top influencerek, akár 3, 4, 5 millió forintot is simán hazavisznek egy hónapban.
Az influenszerek 70-80 százaléka az egyéni vállalkozó, általában általános adózó vagy ÁFA mentes, attól függően, hogy az éves bevételei elérik-e a 12 millió forintot, vagy sem. Akiknek nagyobb bevételei vannak, azok általában már mind KFT. keretén belül állítják ki a számláikat, nyilván ehhez mérten fizetik az ehhez tartozó járulékokat is.
Van egy-kettő tartalomgyártó, aki több százezres megtekintést tud produkálni, náluk alapvetően nyolcszázezer, egymillió forint között szóródnak az egy videóban megjelenő szponzorációkért járó bevételek. Persze itt nem beszélhetünk általános irányelvekről, minden tartalomgyártónak egyéni díjszabása van. Mégis, a „tömeg” kb. 300-600 ezer forint körül keres a szponzorációkkal videónként.