Itt van minden változtatás, ami a biciklivel közlekedőket érinti.
Megengedné az új KRESZ, hogy biciklisek és motorosok előremenjenek a dugóban. Kerékpárosok álló vagy lassan haladó járművek mellett jobbról előre mehetnének, a segédmotorosok a sorok közt vagy szintén jobbról, a motorosok pedig balról, vagy a sorok közt.
Ugyancsak engednék, hogy biciklisek használják a járdát, ahogy használják jelenleg is, csak szabálytalanul. A tervezet szerint bizonyos esetekben a gyalogosok zavarása nélkül, legfeljebb 10 km/óra sebességgel akár a járdán is közlekedhetnének a bringások. Ott, ahol ezt a helyi útkezelő vagy az önkormányzat külön nem tiltotta meg és nincs kerékpáros út vagy sáv, esetleg rossz az állapota.
Bekerülhet a KRESZ-be az úgynevezett kerékpáros utca fogalma is, ahol a kerékpárral közlekedőknek lenne elsőbbségük a gépjárművekkel szemben. Itt a gyalogosok kizárólag a járdát használhatnák, az autók pedig elsősorban célforgalomban, illetve legfeljebb 25 km/óra sebességgel hajthatnának be, és nem zavarhatnák a kerékpárosokat.
A zebrán áthajtani eddig tilos volt, az új tervezet szerint a biciklisek a gyalogosok sebességéhez igazodva, de legfeljebb 10 km/órás tempóban kelhetnének át a kijelölt átkelőkön, viszont nem lenne elsőbbségük az autókkal szemben.