A hétszeres világbajnok, Lewis Hamilton sikerével ért véget a 2021-es Forma-1-es idény első, bahreini futam. A brit óriási csatában tudta csak megelőzni Max Verstappent. Az pedig, ahogy ez kialakult, erősen véleményes.
A Red Bull kiváló hétvégét produkált. Az, hogy mennyire erős idén a autójuk, már az első versenyen bizonyították. Verstappen az utolsó körökben közel nyolc másodperces időt dolgozott le Hamiltonnal szemben, majd három körrel a vége előtt meg is előzte a Mercedest. Aztán – érthetetlen módon – lelassult az autója: mint kiderült, a pozíciójának a visszaadására szólították fel, mivel négy kerékkel letért a pályáról a 4-es kanyarban.
A legfurcsább az egészben az, hogy ezt több más pilóta is megtette a verseny során, Hamilton például több mint két tucatszor. Tehette, mivel a szabályok ezt nem tiltották egyértelműen. A Mercedes és a Red Bull is állította, hogy a FIA a verseny közben változtatott a szabályon, egy idő után megelégelték a versenybírák a folyamatos pályaelhagyást.
#Formula1 #BahrainGP #DAZNF1 pic.twitter.com/w1E8pkUX4E
— Carlos El Soldado de Allah (@alfaestiu) March 28, 2021
Az is sokat mondó az ügyben, hogy Michael Masi versenyigazgató a pénteki szabadedzésen még köridő törlését helyezte kilátásba a 4-es kanyarban történő pályaelhagyás miatt, a vasárnapi verseny kapcsán pedig már úgy nyilatkozott, hogy nem figyelik a pályahatárokat.
Masi aztán cáfolta, hogy a verseny közben módosítottak volna a szabályon. Állítólag a Mercedest is figyelmeztették erre. A legfontosabb kérdés, mégis nyitva hagyta a versenyigazgató. Azt, amit Hamilton 29-szer megtehetett, azért elsőre büntették Verstappent, aki ezzel gyakorlatilag el is bukta az első helyet.
Indirekt/Blikk