Sokan nem értik, miért pont ezt a nevet választotta a Ford az új szabadidő-autójának. A cégnél állítják, az új Ford Capri nem csupán egy elektromos autó a sok közül, hanem egy ambiciózus próbálkozás arra, hogy a múltat és a jövőt egyesítse.
Még az 1970-es években történt, hogy Fazekas László olimpiai bajnok, ezüstcipős válogatott labdarúgó begurult az újonnan vásárolt Ford Caprijával az Újpesti Dózsa belvárosi székházához. Budapesten, az Eötvös utcában ekkor megállt az élet, de a közeli November 7. téren (mai Oktogon) és a Népköztársaság útján (mai Andrássy út) is rendesen lelassult a közlekedés. Akkora szám volt abban az időben egy ilyen autó, hogy ma már ez elképzelhetetlen, és valószínűleg megismételhetetlen is az a pillanat. Megkockáztatom, még az új Rolls-Royce Phantom vagy Szoboszlai Dominik sem tudna akkora feltűnést kelteni az új Lamborghini Revueltójával, mint a lilák zseniális futballistája anno az új kedvencével. Amúgy az eredeti Ford Capri 1968 és 1986 között volt gyártásban, és közel kétmillió példánya talált gazdára, persze főleg Nyugat-Európában. Nagyon menő kocsi volt, pláne mifelénk, a keleti blokkban.

De az idők változnak, ahogy a Capri sem ugyanaz már, mint régen. Sokak bánatára… A Ford ugyanis nem egy hátsókerekes, sportos kupé, hanem teljesen elektromos szabadidő-autó formájában élesztette újjá a Caprit. A döntés az idősebb korosztályban sokakban nosztalgikus fájdalmat váltott ki. Ahogy az amerikai cégnél mondják, az új Capri a jövőbe tekint: teljesen elektromos hajtással, tágas utastérrel és modern technológiával rendelkezik. A modell kifejezetten az európai piac igényei szerint készült. Pláne annak tudatában, hogy az autó műszaki alapját a Volkswagen által fejlesztett MEB-platform adja – ugyanaz, amelyre az ID.4, ID.5, a Skoda Enyaq vagy éppen a Ford Explorer EV is épül.
Az új Capri háromféle villanymotorral kapható: az alapváltozat 170 lóerős, és egy 52 kWh-s akkumulátorral kb. 393 km-es hatótávot kínál. Az ennél erősebb, hátsókerék-meghajtású verzió már 286 lóerős, 77 kWh-s akkuval, ami akár 627 km-es távolságra is képes elmenni. A csúcsváltozat, az összkerékhajtású Capri AWD, 340 lóerős, és 5,3 másodperc alatt gyorsul 100 km/h-ra.

Sok bűnnek tartják, hogy az új Capri már szabadidő-autó, mintsem klasszikus sportos autó. A kupéformát ugyan nem kapjuk vissza a z új modellnél, de a tervezők igyekeztek utalni a múltra: az autó oldalán megjelenik az úgynevezett „Capri-swoosh” ablakív, a hátsó lámpák keskenyek és vízszintesek, a karosszéria pedig áramvonalas, 0,26-os légellenállási tényezővel – jobb, mint a Ford Exploreré. A kocsi dizájnja inkább érdekes, mintsem szép.

Belül a műszerfal központi eleme egy hatalmas, 14,6 colos érintőképernyő, amely fizikailag is mozgatható, mögötte rejtett tároló található. Emellett van egy digitális, 5 colos kijelző a vezető előtt. Fizikai gomba sajnos azonban egy darab sincs, mindent az érintőképernyőről kell irányítani. Az utastérben felhasznált anyagokon látszik, megpróbált minél olcsóbban kijönni a gyártó. Ugyanakkor technológiai szinten az autó bőven túlteljesíti a kategóriaelvárásokat: 360 fokos kamerarendszer, automatikus parkolóasszisztens, adaptív tempomat, sávtartó automatika, holttérfigyelő, EV-navigáció, előmelegítő funkció.

Az alap Ford Capri Magyarországon 14,9 millió forinttól elérhető, míg a csúcsváltozat ára 20,7 millió forint. Ez nagyjából a Volkswagen ID.5, a Kia EV6 és a Hyundai Ioniq 5 árszintjének felel meg – azoknál kicsit sportosabb dizájnnal, de nem feltétlenül jobb műszaki tartalommal.
Az autó technológiailag jól összerakott, jól használható és tágas, viszont sok régi Capri-rajongó nem érti, miért pont ezt a nevet kapta ez az egyébként teljesen más karakterű modell.
Indirekt/Kiss B. László