KezdőlapCímlapCsapdába csalja a vevőket a Temu?

Csapdába csalja a vevőket a Temu?

Egy fiatal ausztrál vállalkozó bebizonyította, hogy hosszú távon többe kerül a fogyasztóknak a Temu, a Shein és társai szolgáltatásának az igénybe vétele, mint a drágább, de megbízhatóbb és jobb minőségű, tartósabb termékek beszerzése.

Saját tapasztalatai alapján egy, a Z-generációhoz tartozó ausztrál „digitális bennszülött” szerint a Temu és a Shein a vásárlás pillanatában olcsónak tűnik, de a költségek egyre nőnek. A 26 éves Maddie Langshaw-val a News.com.au által készített interjút  a New York Post hozta le. A fiatal ausztrál vállalkozó a cikk szerint bebizonyította, hogy hosszú távon többe kerül a fogyasztóknak a Temu, a Shein és társai szolgáltatásának az igénybe vétele, mint a drágább, ám megbízhatóbb és jobb minőségű, tartósabb termékek beszerzése.
 
A közösségi médiában és marketingben tevékenykedő, évi 100 ezer dollárt kereső fiatal hölgyet a divat iránti szeretete és az ösztönözte a saját „slow fashion” ruhamárka indítására, hogy korábbi fogyasztóként rájött arra, milyen csábító a „fast fashion” által kínált alacsony ár, ami párosul a rossz minőségű termékek állandó cseréjének a szükségességével. Mint kijelentette, „ez nem divat, ez pazarlás”. Neki sikerült lenevelnie magát erről a szokásról, s rászokott a használt holmik beszerzésére, de azt is csak alapos kutatás után teszi, merthogy tudni akarja, ki készítette, miből készült, illetve biztos akar lenni abban, hogy hosszú távon szeretni fogja-e.
 
A Temu tavaly az év egészében 9 millió rendelést kapott Magyarországról, s 110 milliárd forint teljes forgalmat bonyolított. Aktív magyar bázisa tavaly novemberi adat szerint 1,8 millió fő volt, miközben 2023 augusztusában még csak 7 ezres volt ez a szám. Alig egy év alatt mind a vásárlói bázist,  mind a rendelési számot nézve a legnagyobb webáruház lett Magyarországon.