Évente már 50 ezer burgert ad el az alsóörsi Bitang Burger.
Kovács Balázs és Kovács Olivér már fiatalkorában álmodozott egy saját vendéglátóhelyről, az elhatározás pedig 2017-ben egy vasárnapi közös pezsgőzéskor született meg bennük, immár Olivér párjával, Radnóti Máriával együtt. Mostanra több mint 100 ezer eladott hamburgerrel büszkélkedhetnek, miközben folyamatosan nő a vendégeik száma: idén májusban már akkora volt a kereslet a burgereik iránt, mint tavaly az augusztusi csúcsszezonban.
„Aki vállalkozást szeretne, az vakon van, mi is az internetről szedtük össze mindazt a tudást, amire szükségünk volt az elinduláshoz. Legalább kétéves folyamat volt, mire összeraktuk a Bitang Burger alapjait. Aztán, hogy ne legyen semmi olyan egyszerű, megérkezett a Covid, így 2021 márciusában ideálisnak nem mondható körülmények között, maszkokban, gumikesztyűkben és csak elviteles kiszolgálásra nyitottunk meg” – emlékeztek vissza a kezdetekre a fiatalok.

Azt már a legelején fontosnak tartották, hogy egész évben nyitva tartsanak, mert mint mondják: „mi itt élünk, és nem csak nyáron szeretnénk élni.” Ez kifizetődő stratégia volt, ugyanis mára rendkívül magas a törzsvendégeik száma, sok a visszajáró vendég Alsóörsről és a településen túlról is, és egy összetartó közösséget is tudnak így építeni.
Most járnak az ötödik évben a nyitás óta, amikor sok étterem megáll a fejlődésben, de náluk ez egyáltalán nem érzékelhető. Éves szinten mostanra 50 ezer környéki hamburgert adnak el, és áprilisban megdőlt az egy nap alatt eladott ételeik rekordja is 420 adaggal. Évről évre 5-8 százalékos emelkedést tapasztalnak, amit idén még elbír a konyhájuk, de utána gondolkozniuk kell majd azon is, hogyan tovább.
„Az árak minden területen elszálltak. Nálunk is van olyan beszállító, aki havi szinten küldi az új árlistát, és beszélnek is róla szakértői körökben, hogy a száj- és körömfájás járvány miatt lesz egy erősebb drágulás a marhahúsok piacán is. De mi a végletekig megpróbáljuk tartani az árainkat, példát szeretnénk ezzel mutatni” – fogalmaztak.