A Suzuki 2015-ben kezdte el gyártani az esztergomi üzemében az ország legnépszerűbb személyautóját, a Vitarát, amelyből 2025 márciusában elkészült az egymilliomodik modell. A márványkék, GLX felszereltségű napfénytetős kivitel Németországba kerül.
Egymás után ünnepli a mérföldköveket a Magyar Suzuki. A 35 éves múlttal büszkélkedő esztergomi gyár az egyik legstabilabb gazdasági szereplő idehaza. Tavaly elkészült a négymilliomodik magyarországi gyártású Suzuki, ez év január végén pedig a félmillomodik hibrid autót ünnepelték. A japán cég 2019 év vége óta gyárt hibrid autókat nálunk, az európai piacokra pedig már csak ilyen meghajtással értékesít. A napokban elkészült az egymilliomodik Vitara, amely egy márványkék GLX felszereltségű, napfénytetős modell, s Németországba kerül új tulajdonosához.
Bizonyára kevesen tudják, hogy a Vitarát volt az első olyan autó a Suzuki életében, amelynek prototípusát magyar mérnökök bevonásával fejlesztették. A népszerű szabadidő-autó gyártását 2015 tavaszán kezdték meg Esztergomban, a Suzuki Csoport harmadik legnagyobb, egyben egyetlen európai üzemében. Több szempontból is korszakalkotó ez a modell a márka életében. A Vitara negyedik generációja volt az, amelyet idehaza gyártani kezdtek, de ez volt az első autó, amelynek megalkotásában hazai szakemberek is hangsúlyosan részt vettek. K
orábban a sorozatgyártás kezdete, majd bevezetése előtt a japán mérnökök személyes jelenlétében, az ő útmutatásaik alapján kezdték összeszerelni az egyes modelleket. A Vitara esetében nagyfokú szabadságot kaptak a magyarok, amely a hegesztőüzemben és a festőüzemben, a robotok installálására is kiterjedt. Ez is mutatja azt az utat, amelyet a Magyar Suzukinál bejártak az elmúlt évtizedekben: magas szintű kompetenciákat és tudást halmoztak fel, elsősorban a mérnöki, a logisztikai és az IT területen.
A kis crossover Magyarországon rendszerint a szintén esztergomi gyártású S-CROSS-szal vív az első helyért az idehaza legtöbbet értékesített új személyautó címért. Tíz év azonban nagy idő az autógyártásban, s várhatóan még az idén bemutatják az új Vitara prototípusát.
Indirekt/Kiss B. László