A legtöbben használt járművel járnak, és online szerzik be az alkatrészt és szívesen végzik maguk a kisebb javításokat.
Az új autó egyre inkább luxusnak számít Magyarországon. A válaszadók csupán 10%-a vásárolt új autót az utóbbi években, a többiek szinte kivétel nélkül használtan vették jelenlegi járművüket. A használtautó-vásárlók fele magánszemélytől vette a gépkocsit, míg valamivel több, mint 39 százalékuk kereskedőtől vásárolt. Elenyésző, mindössze fél százalék a lízingelt autók aránya a magánszemélyeknél.
A Kovács Autóalkatrész Kft. kutatása szerint a magyarországi járműállomány átlagéletkora több mint 16 év, a kérdőívet kitöltők 62 százaléka 15 évesnél idősebb autót vezet, minden negyedik válaszadó pedig 20 évnél is idősebb járművet használ napi szinten. Új, 5 évnél fiatalabb autóval csupán a résztvevők 5 százaléka rendelkezik, a többség tehát használt járművel jár, és hosszú távra tervez vele.

A magyarok nem csupán birtokolják az autóikat, aktívan használják is azokat. A válaszadók 73 százaléka minden nap autóba ül, míg további 20 százalék heti több alkalommal vezeti a járművét. Ez azt jelenti, hogy a megkérdezettek több mint 90 százaléka rendszeres autóhasználó. A ritka – havi egy-két alkalommal történő – használat szinte elhanyagolható: mindössze 1 százalék alatti arányban fordult elő a mintában.
Az autók tárolása vegyes képet mutat: a megkérdezettek 42,6 százaléka garázsban, míg 28,7 százaléka udvaron belül parkol. Ugyanakkor 25,9 százalék az utcán hagyja az autóját, míg mélygarázsban mindössze 0,7 százalék tartja azt.
A felmérés arra is fényt derített, hogy a magyar autós saját kezűleg szerel: 96,3 százalék végez kisebb karbantartásokat otthon. A leggyakoribb tevékenység az ablaktörlő lapát, izzó, kerék, akkumulátor vagy pollenszűrő cseréje. Sőt, nem ritka az sem, hogy a komolyabb beavatkozásokat is otthon végzik: 35,5 százalék saját maga szereli az autóját!
Az alkatrészek beszerzését is saját kézbe vették az autósok, a válaszadók 73,3 százaléka elsősorban online vásárol autóalkatrészt, míg a hagyományos bolti vásárlást csak 26,4 százalék preferálja. Hipermarketekben vagy nagyobb bevásárlóközpontokban szinte senki nem vesz alkatrészt – ez a válaszok mindössze 0,3 százalékában jelent meg.