Megdöbbentő áron árulják a kelet-európai piac egykor legvágyottabb autóját.

A VFTS (Vilnius Fabrik Tuning Sport) versenyautókat Litvánia fővárosában, Vilniusban készítették egy titkos tengeralattjáró-üzem lezárt részében. A projektet Sztaszisz Brundza vezette, aki nem csak az autóépítéshez, de a versenyzéshez is konyított – írta a Vezess.

Mivel a Szovjetunióban az autóversenyzés a honvédelmi sportok közé tartozott, igen sok rubelt költhettek fejlesztésre, ennek eredményeként a VFTS típusjelzéssel futó, 1600 köbcentis, két duplatorkú Weber karburátorral ellátott, 160 lóerős autók a keleti blokk legsikeresebb versenygépei lettek.

Egy frissen eladóvá vált példány gyakorlatilag egy újragyártott autó. Minden friss az utolsó csavarig, a motort a szlovákiai Béres Motorsport építette, 185 lóerős. Az autó kapott pár szénszálas műanyagelemet, OMP üléseket és OZ Racing felniket, valamint FIA minősített bukócsöveket. A gép teljesen versenykész, minden átalakítás lepapírozva, tényleg csak a száguldásra vágyó tulajdonosra vár, aki hajlandó mindezért 40 ezer eurót, vagyis 14 millió forintot fizetni.