Csak a szerencsén múlt, hogy nem történt baleset Rákospalota-Újpest állomásnál.
A Budapesti Rendőr-főkapitányság közlekedés biztonsága elleni bűncselekmény gyanúja miatt indított a rendőrség nyomozást, a vasúttársaság pedig belső vizsgálatot. Még február 20-án Rákospalota-Újpest állomásnál valaki szakszerűen lekapcsolta egy ott várakozó tehervonat utolsó kocsiját. A lekapcsolás után a végjelzés-tárcsákat is leszedte, és átrakta az utolsó előtti kocsira, hogy az állomásfőnök mindent rendben találjon, majd mechanikusan befékezte a lekapcsolt vagont. Mindehhez nemcsak azt kellett tudnia, hogyan kell úgy lekapcsolni a kocsit, hogy a mozdonyvezető ne vegye észre, hanem a saját biztonsága miatt azt is, hogy a szerelvény legalább öt percen át egy helyben áll. A MÁV szerint a következő tehervonat vezetője időben észrevette a kocsit, így nagyjából 40 méterre tőle meg tudott még állni – adta hírül a hvg.hu.