2024.03.05
Adorján, Adrián
Kezdőlap Belföld Örökre kitiltották a Wizz Air gépeiről a balhézó magyar utast

Örökre kitiltották a Wizz Air gépeiről a balhézó magyar utast

Soha többé nem szállhat Wizz Air-járatra az a magyar utas, aki őrjöngeni kezdett a Dzsiddából Budapestre tartó gépen. A légitársaság összeszámolta, milyen típusú károkat kell megfizetnie a férfinak.

Mint, ahogy azt a Blikk is megírta, 18 órás késéssel landolt a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a Dzsiddából induló Wizz Air-járat egy magyar férfi miatt, aki rátámadt az utastársára és a személyzet egyik tagjára is. Mivel a légitársaságnál zéró tolerancia van érvényben az agresszióval szemben, így az akkor éppen Kairó felett járó gép kényszerleszállást hajtott végre Egyiptomban.

Az egyik szemtanú szerint a férfinak —akit leszállás közben lekötöztek, majd a landolást követően átadtak a helyi rendőrségnek —mentális problémái lehettek: mint mondta, szerinte kényszerképzetei voltak.

A Telex megkereste a balhéval kapcsolatban a légitársaságot, akik azt nyilatkozták, hogy a férfit, annak érdekében, hogy elkerüljék hasonló eseteket, végleg kitiltották a Wizz Air járatairól.

Bár a Wizz Air üzleti okokból a pontos összeget nem hozott nyilvánosságra, a behajtás módjáról pedig a hatósági eljárás lezárultáig nem adhatnak információt, összegyűjtötte melyek az őrjöngő férfinak felróható károk, amelynek több tízezer euróra is rúghatnak.

a kényszerleszállás miatt módosult a menetrend,
megnövekedett az üzemanyag-használat,
az utasok számára szállást kellett biztosítani és
a mentesítő járatnak is magas költségei voltak.
A szerencsétlenül járt többi utasra vonatkozóan pedig azt mondták, hogy hiába fordulnak kártérítésért a társasághoz, ugyanis a jelen eset vis maior helyzetnek számít. Ilyenkor a cég szállást és transzfert biztosít számukra, valamint hasonló módon jár el, mint a járatkimaradások és a késések esetéhez.

„A Wizz Air az érintett utasoktól elnézést kér a késésért és az esetleges kellemetlenségért, de továbbra is minden esetben az utasok, illetve a személyzet biztonsága az elsődleges, így a velük szemben elkövetett agresszió minden lehetséges formájával szemben zéró toleranciát alkalmaz a légitársaság, és mind a szóbeli, mint a tettleges agresszió ellen szigorúan fellép” – olvasható Telexen a Wizz Air által kiadott közlemény.