Megvan, hogy ki ért be elsőként a célba, egyúttal nyerte meg az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjat. A mostani verseny bőven tartogatott izgalmakat, hiszen nem csak a célba érés okozott feszült pillanatokat, hanem az is, amikor a Balaton közepén egy hajó is elsüllyedt a futam során a teljes legénységével együtt.
A Józsa Márton kormányozta Raiffeisen Fifty-Fifty rekordidővel, 7 óra 13 perc 21 másodperccel nyerte az 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjat csütörtökön Balatonfürednél. A Fifty-Fifty – egy kétárbocos magyar fejlesztésű katamarán – a saját maga által 2014-ben felállított 7 óra 13 perc 57 másodperces pályacsúcsot döntötte meg 36 másodperccel.
Az élen végző hajó legénységének tagjai Józsa Márton kormányos mellett Goszleth Marcell, Németh Áron, Adorján Csaba, Dénes Bence Dániel, Erőss Loránd János és Józsa-Kovács Attila.
Józsa Márton hajója harmadik győzelmét aratta a verseny történetében 2012 és 2014 után.
A szervezők tájékoztatása szerint 516 hajó nevezett idén a tókerülő versenyre, fedélzetükön több mint 2500 vitorlázóval. A Kékszalag Európa leghosszabb tókerülő vitorlásversenye, amelyet először 1934-ben rendeztek meg.
A hajósokra a 48 órás szintidő alatt légvonalban 155 kilométeres út vár, a balatonfüredi rajt után Balatonkenese, Siófok és a tihanyi szoros érintésével haladnak, és Keszthelynél fordulva térnek vissza Balatonfüredre.
Nem sokkal a rajt után elsüllyedt az Anibel nevű vitorlás a ma zajló 54. Kékszalag Raiffeisen Nagydíjon. A négytagú legénység sértetlenül megúszta a balesetet, a hajó azonban az oldalára fordulva a Balaton fenekére került. Így már csak 515 hajó érhet célba, melyek fedélzetén 2500 főnyi legénység küzd az idei nagydíjért.
Balatonalmádi térségében, a verseny kenesei bójája előtt történt a baleset, a Kékszalag szervezői rádión figyelmeztették a többi hajót az akadályra. A Blikk információi szerint a vitorlás egy kanyarodási manőver következtében dőlt oldalára majd telt meg vízzel, egyelőre nem lehet tudni, mi okozta a hibát. A Dr. Pető Béla kormányos által vezetett csapat tagjai még a végleges elsüllyedés előtt elhagyták a fedélzetet, a versenyt kísérő balatoni vízirendészet mentőhajója emelte ki őket a vízből.
Az elsüllyedt vitorlás közelében a verseny lefújását követően is tilos lesz a hajforgalom a kiemelésig. A baleset helyszínén 3-3,5 méteres lehet a vízszint, a jobb oldalára borult hajó ebből legalább 2-2,5 métert foglal el. A kiemeléshez speciális mentőhajó, sűrített levegővel felfújt tömlők kellenek, amit mentőbúvárok helyeznek majd el az elsüllyedt hajóra, 10-12 óráig tart egy ilyen kiemelés.