Életveszélyes sérüléseket szerzett két felsővezetékszerelő a komáromi vasútállomáson. Mindketten súlyos áramütést szenvedtek: az egyiket a felsővezeték csapta meg, a másik akkor sérült meg, amikor segíteni akart a társán.
Két héttel ezelőtt a hatalmas viharban leszakadt a komáromi pályaudvarnál a felsővezeték, ezért szakembereket küldtek, hogy elhárítsák a hibát, ám javítás közben az egyik szerelő súlyos áramütést szenvedett, és miután a társa segíteni akart rajta ő is súlyosan megsérült.
Az esethez kiérkező mentősök közül szintén többen megsérültek.
Úgy tudjuk, a szerelők ezen a héten hagyhatták el az intenzív osztályt. Egyikük már haza is mehetett a kórházból – hangzott el az RTL Híradójában, amiből az is kiderült, hogy az Országos Mentőszolgálat munkatársait nem áramütés érte és csak könnyebben sérültek meg. Egyelőre nem lehet pontosan mi történt és ki hibázhatott, még vizsgálják.
A szakszervezet szeretné, ha a MÁV úgynevezett térerő-érzékelő eszközöket szerezne be, hogy a hasonló baleseteket elkerüljék.
Meleg János, a vasutasok szakszervezetének elnöke a híradónak elmondta, hogy ez egy olyan szerkezet, amely jelzi, hogyha veszélyes megközelíteni a területet, amikor felsővezeték szakadás történik.
Különös figyelmet fordítunk a balesetek megelőzésére, a megfelelő védőruhák és eszközök biztosítására, főként azok esetében, akik a karbantartásokon, műszaki hibák elhárításán dolgoznak – írta a MÁV a híradó megkeresésére és hozzátették: az eszköz alkalmazhatóságát vizsgálják.
A szakszervezet szerint a vasútnál sokkal több pénzt kellene költeni karbantartásra is:
Amiben nem cserélnek ki alkatrészeket mert spórolni kell, azok a gépek, szerelvények üzemképtelenné válnak és több lesz a vonatkésés, vonatkimaradás – magyarázta a vasutasok szakszervezetének elnöke.
A MÁV szerint az utaskomfort javításában „csak a rendelkezésre álló pénz szab határt”. Az Építési és Közlekedési Minisztérium pedig úgy, hogy akkor lesz pénz, ha „Magyarország megkapja az őt jogosan megillető uniós forrásokat.”