Kovács Kázmér ügyvéd szerint egyik kitűzött célt sem éri el bevezetni kívánt budapesti sebességkorlátozás.
Elszabadult hajóágyúként csak kárt okozna az októberben megválasztott fővárosi városvezetők ötletelése. Úgy tűnik, a dugódíj esetleges bevezetése, a behajtani tilos zónák kialakításának lebegtetése nem volt elég. Ugyanis a fővárosi városháza megmondóemberei tovább kísérletezgetnek a budapestiek türelmével.
A hírek szerint Karácsony Gergely csapata a mellékutakon 50-ről 30-ra, a főbb utakon pedig 70-ről 50-kilométerre csökkentené a megengedett sebességhatárt.
„Minden olyan intézkedés, amely a fűnyíróelvet követi, helytelen. Márpedig most is erről van szó” – kommentálta az előterjesztés hírét Kovács Kázmér az InfoRádióban. A Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke arról beszélt, hogy eddig a szakemberek a forgalmi adatok alapján olyan szakaszokon engedték meg a magasabb sebességet , ahol az út- és a forgalmi viszonyok ezt lehetővé tették, nem volt kereszteződés vagy gyalogos átkelőhely.
„A baleseti statisztika évekre visszamenően azt igazolta, hogy ezeken a helyeken nincs szükség az 50 km/órás korlátozásra” – érvelt az ügyvéd, és hozzátette, noha a mellékútvonalakon a 30 km/órás sebességkorlátozás kisebb jelentőségű, de szerinte ezzel a csökkentéssel ott sem lehet érdemben javítani a baleseti statisztikákon.
A légszennyezés csökkentéséhez azonban a haszonjárműveken kellene kezdeni a korlátozást szerinte, illetve fűtési rendszerek korszerűsítésének támogatásával, mert a személygépkocsi-forgalom nem játszik domináns szerepet a légminőség romlásában. „A sebességcsökkentéstől ráadásul a járműforgalom nem lesz kisebb, sőt a korlátozott sebesség mellett ugyanaz a jármű hosszabb ideig szennyezi majd a levegőt ugyanazon az útszakaszon. Ezért ez a hivatkozás önellentmondónak is tekinthető” – mondta a szakjogász.