Aki valaha vásárolt – vagy próbált vásárolni – használt autót, az tudja, hogy ezen a piacon nem minden az, aminek látszik. A használt autók adás-vétele ritkán megy simán, világszerte rengeteg a visszaélés, de egy felmérés megmutatta, hogy Közép- és Kelet-Európa – ahol számtalan, nyugatról importált járművet kínálnak eladásra – ezen a listán is az élmezőnyben szerepel.
A carVertical elemzése szerint a Magyarországon ellenőrzött gépjárművek 55 százalékában kimutathatók rejtett sérülések. Könnyen előfordulhat, hogy az ilyen típusú autók nem biztonságosak, és gyakran a karbantartási költségük is magasabb. Ezekkel a problémákkal a magyarországi használtautó-kereskedők is szembesülnek. A használt járművek több mint fele külföldről érkezik Magyarországra. Sok közöttük a sérült autó, amit megjavítanak, majd újszerűként, gyári fényezésűnek beállítva adnak el anélkül, hogy a vevők tudomást szereznének a valódi állapotukról – írja a Portfolio.
A felmérés rámutatott arra is, hogy Magyarországon 8-ból 1 autó futásteljesítménye nem felel meg a valóságnak, tehát a használtautó-piac teljesen átláthatatlan. Ezáltal gyakran előfordul, hogy egy kereskedő jóval többet fizet egy autóért, mint ami annak a valós értéke.
Mivel manapság – szerencsére – egyre többen ellenőrzik tudatosan a járműveket vásárlás előtt, a márkakereskedéseknek is változtatniuk kellett a működésükön, és garantálniuk kell, hogy az autóik valós kilométeróra-állást mutatnak: a carVertical indexe szerint hazánkban átlagosan 45 987 km a visszapörgetési érték.