KezdőlapBelföldHáromezer alkalommal segített az OMSZ és a Vodafone ÉletMentő applikációja

Háromezer alkalommal segített az OMSZ és a Vodafone ÉletMentő applikációja

Az alkalmazást már több, mint félmillióan töltötték le. A mai naptól a mentők húsvéti tanácsai is elérhetőek a Vodafone Alapítvány és az Országos Mentőszolgálat közös ÉletMentő applikációjának chatbotjában.

Az alkalmazásban az indulás óta számos hasznos fejlesztés történt, a chatbot például kérdezz-felelek formában az elsősegélynyújtást is támogatja. Az alkalmazást használók gyorsan tájékozódhatnak az ilyenkor gyakran előforduló háztartási, szabadidős és közlekedési balesetekről. Az ÉletMentő applikáció a digitalizáció segítségével gyorsabbá és hatékonyabbá teszi a segítségnyújtás folyamatát.

Az ÉletMentő applikáció a mentőhívást is megkönnyítő, számos hasznos egészségügyi információt és szolgáltatást tartalmaz. Lehetővé teszi, hogy a felhasználók a fontos adataikat (például ismert betegség, kezelés, gyógyszerérzékenység, stb.) előre megadják, így azok egy gombnyomásra a segélyhívással azonos időben megjelennek a mentésirányítóknál. A mentők nem csak a bajbajutott személy tartózkodási helyét, hanem telefonjának töltöttségi szintjét is látják, ami fontos lehet. Ezek mellett számos hasznos funkció is elérhető az ÉletMentő alkalmazásban: többek között tartalmazza a felhasználóhoz legközelebb eső gyógyszertár, kórház, defibrillátor helyét, valamint része egy elsősegélynyújtó kisokos is.

Az veszélyhelyzet tavaly márciusi elrendelését követően két fontos funkcióval bővült az alkalmazás. A Koronavírus infógombra kattintva közvetlenül elérhető a magyar kormány hivatalos, koronavírussal kapcsolatos tájékoztató oldala. Az applikáció másik fontos fejlesztése a push üzenetek küldésének lehetősége, melynek köszönhetően egyes információkról az OMSZ szükség esetén azonnal, közvetlenül értesíteni tudja a felhasználókat.

– A Vodafone Alapítványnál célunk, hogy a technológiát a társadalom szolgálatába állítsuk – az ÉletMentő applikáció életre hívásakor is ezt tartottuk szem előtt. Úgy gondolom, hogy a magas letöltési és segítségnyújtási számok magukért beszélnek, jól mutatják az app létjogosultságát. Épp ezért kiemelten fontos számunkra, hogy az Országos Mentőszolgálattal közösen folyamatosan fejlesszük, naprakésszé tegyük az applikációt, hiszen ezáltal nyújthatja a leghatékonyabb segítséget  a bajbajutottaknak – mondta Flakstad Emőke, a Vodafone Alapítvány főtitkára.