Az ügyfél azt mondja, lehet, hogy elfelejtette befizetni hét évvel ezelőtt a számlát, de erről egészen mostanáig nem értesítették.
„Teljesen fel vagyok háborodva! Állítólag hét évvel ezelőtt nem fizettem be 2 134 forintot a kéményseprésért, de soha semmilyen figyelmeztetést nem kaptam, hogy mulasztás történt volna. Majd hét év elteltével kaptam egy felszólítást, hogy nyolc napon belül fizessek be 24 369 forintot, mert meg kell fizetnem a behajtó iroda költségeit. Kérdem én, a kéményseprő vállalat miért nem jelezte soha nekem, hogy tartozom nekik kettőezer forinttal. Egyáltalán ez így törvényes?”
Ezt a Jász-Nagykun-Szolnok megyei Öcsödön élő Farkas Istvánné, Gulyás Katalin osztotta meg a Facebook-oldalán. A hozzászólók közül többen megjegyezték, hogy a követelés öt év után elévül, így ne is foglalkozzon vele.
– Sajnos mi már befizettük a csekket – mondta Katalin a Blikknek. – A férjem ugyanis attól tartott, hogy ha húzzuk az időt, akkor még többet kell majd fizetnünk, hiszen ezt a követeléskezelő cég ügyfélszolgálatosa közölte velünk.
– Felhívtuk ugyanis őket, amikor a levelet elolvastuk, hogy megtudjuk, mégis miről van szó. Akkor elmondták, hogy hét évvel ezelőtt nem fizettük be a kéményseprés díját. Kérdeztem, miért nem kaptunk értesítést, az ügyfélszolgálatos meg közölte, leteszi a telefont, ha én is beleszólok a beszélgetésbe, mert a férjem az ügyfelük, aztán kérdezte, miért van kihangosítva. Csak ott álltam a férjem mellett, és hallottam, de ez az én házam is, nekem is közöm van hozzá.
Katalin nagyon kiakadt azon a stíluson, ahogy a behajtó cég munkatársa magyarázott nekik.
– Elképzelhető, hogy valóban elmaradtunk a kéményseprés díjával, hét évre visszamenőleg már nem emlékszem, mi történt. De nem értem, hogy miért kell ilyen hangnemben beszélniük az emberekkel. És mi az, hogy ők nem kötelezhetőek arra, hogy ajánlva adják fel a leveleket, mint az ilyen értesítéseknél szokás. Nekik is érdekük, hogy bizonyítani tudják, hogy küldtek nekünk felszólítást korábban.
A kéményseprő cég, a Filantrop Kft. a honlapján tájékoztatta az ügyfeleit arról, hogy közel tízezer nem fizető ügyfele lett, amely miatt az összes tartozás összege 45 millió forintra rúg, ezt a kintlevőséget a tartozások rendezésére egy követeléskezelő cégnek átadta. „A fennálló tartozások nagy része 2015. évet érinti. A kiállított számlák, felszólítások társaságunk rendelkezésére állnak, a további, munkát igazoló dokumentumokat átadtuk az Országos Katasztrófavédelmi Igazgatóság Kéményseprőipari Szerve részére.”
A követeléskezelő céget, a Foldana Kft.-t kereste a lap, hogy megtudja, miként fordulhat elő, hogy az elévülési idő letelte után hajtanak be követelést valakitől, de a kért időpontig nem küldték meg válaszukat.
Indirekt/Blikk