KezdőlapBelföldBotrány volt a Wizz Air egyik járata miatt a Liszt Ferenc reptéren

Botrány volt a Wizz Air egyik járata miatt a Liszt Ferenc reptéren

A Wizz Air ma reggeli Budapest–Nápoly járata négy és fél órával később indult el. A légitársaság járatán túlfoglalás volt, ami miatt egy utasnak már nem jutott hely. A Wizz Air közleménye szerint hiába próbálták megoldani a problémát a légiutas-kísérők, végül a rendőrséghez kellett fordulniuk.

Szerkesztőségünk csütörtök délután arról kapott tájékoztatást, hogy ma reggel a Budapestről Nápolyba tartó W62359 számú járaton túlfoglalás miatt nem jutott ülőhely mindenkinek, továbbá arról értesültünk, hogy rendőri intézkedésre került sor, amelyet követően minden utast leszállítottak, a járat pedig csak több órás késéssel – reggel 7 óra helyett 11:49-kor – indult útjára.

Az üggyel kapcsolatban felkerestük a légitársaságot, akiktől a következő tájékoztatást kaptuk:

„Az Európa-liga budapesti döntője miatt a megszokottnál nagyobb forgalom alakult ki június 1-jén a Liszt Ferenc repülőtéren, amelynek következtében a Wizz Air Budapestről Nápolyba tartó járata nem tudott menetrendszerűen elindulni. Az utasok közül néhányan a késés miatt elégedetlenkedni kezdtek, majd miután kiderült, hogy a járaton túlfoglalás történt, az egyik érintett utas a személyzet kérése ellenére, a földi kiszolgáló személyzet hibájából feljutott a fedélzetre. Mivel a fedélzeten eggyel több utas tartózkodott, mint amennyi ülőhely volt, a repülőgép nem tudott felszállni. A légiutas-kísérők szerették volna megoldani a problémát, de az érintett utas agresszív viselkedése miatt a földi kiszolgálószemélyzet és a rendőrség segítségét voltak kénytelenek ehhez kérni. Emiatt minden utast le kellett szállítani a felszállásra kész gépről, majd újra kellett kezdeni az utasfelvételt. Négy, erőszakos viselkedést tanúsító utas nem léphetett újra a járat fedélzetére. Mivel az iparágban bevett gyakorlat a járatok túlfoglalása, így ebben az esetben is ez történt. Ilyenkor a Wizz Air kártérítést, ingyenes átfoglalást vagy 120 %-os WIZZ-kredit-visszatérítést ajánl fel azoknak az utasoknak, akik önként vállalják, hogy egy másik, kevésbé zsúfolt járattal utazzanak. Ebben az esetben azonban erre senki sem volt hajlandó, így a Budapest–Nápoly járat csak négy és fél órával később tudott csak felszállni” – írták, majd hozzátették:

A Wizz Air az esetleges kellemetlenségekért ezúton is elnézést kér az érintett utasoktól.