Hiába jelentek meg időben az angliai reptéren a budapesti utasok, nem tudtak felszállni a Wizz Air vasárnap esti London-Luton és Budapest közötti járatára – tájékoztatta az Index szerkesztőségét az egyik utas.
Több tucat magyar utast hagyott Londonban a légitársaság úgy, hogy időben, sőt, sokan a szokásosnál jóval előbb a reptéren voltak, hogy becsekkolhassanak. A helyszínen készített videóból kiderül, hogy a Wizz Air munkatársai a becsekkolásukat halogatták, folyton hátrébb küldték őket a sorban, végül a kapukat bezárták, nem engedtek őket felszállni. Körülbelül 35 magyar – köztük terhes nő, orvos, akinek betegét fölengedték a gépre, kerekesszékes utas, akinek a bőröndje elment a géppel – ragadt így a reptéren – számolt be a portálnak egyikük, és hozzátette, többen a saját költségükön vettek ki hotelszobát, és vásároltak újabb repülőjegyet szerdára.
A legszebb, hogy amikor megkeresték a Wizz Airt, először nem kaptak érdemleges választ, majd annyit közöltek: az utasok hibája, hogy nem szálltak fel a gépre, kártérítésre pedig ne számítsanak.
Az AIRportal.hu portálnak sikerült tájékoztatást kicsikarnia a Wizz Airtől, amiben már barátságosabb hangot ütnek meg, azt írják, „…sajnálatos módon lemaradtak a járatról. A légitársaság belső vizsgálata szerint a földi kiszolgáló cég felelős a történtekért. (…)Az érintett utasok, amennyiben igénylik, térítésmentesen átfoglalhatják a jegyüket egy másik járatra, vagy visszatérítjük számukra a jegyár 100 százalékát, illetve a jegyár 120 százalékának megfelelő összeget is visszaigényelhetnek Wizz-pontokban. A károsult utasok a 261/2004/EK számú rendelet alapján a visszatérítésen felül 250 eurós kompenzációban is részesülnek, amelyhez a kérelmet a wizzair.com weboldalon nyújthatják be. A légitársaság ezúton is elnézést kér…”
Index/Indirekt