KezdőlapBelföld"Az iskola nem bezár, hanem más módszerekkel dolgozik tovább" – sajtótájékoztató a...

„Az iskola nem bezár, hanem más módszerekkel dolgozik tovább” – sajtótájékoztató a koronavírusról

Kétszer fél órás késéssel tartotta meg az operatív törzs a mai sajtótájékoztatóját, ahol az oktatási akciócsoport vezetője a „digitális munkarend” gyakorlati megvalósításáról beszélt.

„Ne a bandázás időszaka kezdődjön meg” – emelte ki Maruzsa Zoltán köznevelési államtitkár a tájékoztatón. Ezzel arra utalt, hogy a hétfőtől bevezetett intézkedések lényege nem az, hogy bezártak az iskolák, hanem más módszerekkel dolgoznak tovább az intézmények. Ehhez pedig kellenek a tanárok, a tanulók és a szülők is, hogy ebben a speciális helyzetben közösen tudjanak egy új oktatási rendet kialakítani.

Még a mai napon megjelenik egy olyan módszertani útmutató – mondta, amiből az iskolák és a tanárok is útmutatást kapnak arra, hogyan tudják a leghatékonyabban megvalósítani a „digitális munkarend” szerinti távoktatást. Példa értékűnek nevezte, hogy az elmúlt órákban számos felajánlást is kaptak cégektől, akik akár ingyenesen elérhetővé tennék az oktatásra alkalmas felületeket.

Az egyik legfontosabb információ most is az volt, hogy a szakemberek kiemelten kezelik családon belül a nagyszülők védelmét, ezért az államtitkár hangsúlyozta: kérik, hogy ne ők felügyeljék a gyermekeket, a szülők szervezzék meg rotációban a gyermekek kiscsoportos felügyeletét. Azt is nyomatékosította, ezeknek a csoportoknak nem szabad 20-30 főnél nagyobbnak lenniük, és azt is,

Sokak számára fontos, hogy mi lesz ebben a helyzetben a közétkeztetéssel. Az államtitkár ezzel kapcsolatban elmondta, hogy az iskolai épületeket nem fogják bezárni, azért, hogy a gyermekek, akik bent étkeznek, azt továbbra is megtehessék.

Arra az újságírói kérdésre, hogy az elmaradott területeken hogyan oldják meg az online oktatást, az államtitkár a következőt felelte:  – „Az intézményekben rengeteg eszköz áll rendelkezésre. A lakosság okostelefon-ellátottsága kifejezetten jó, uniós átlag feletti. Ahol ez máshogy nem oldható meg, rendelkezésre áll a hagyományos telefon és a levél is. A tanulmányi rendszer alkalmas és képes arra, hogy a kapcsolattartás, a feladatkiadás és a számonkérés megvalósulhasson.”