Ahogyan arról a Blikk is beszámolt a piliscsabai Aldiban vásárolt 1,5 százalékos, saját márkás tejnél több vásárló is észlelte, hogy annak fogyasztásakor már kis mennyiségnél is maró érzés jelentkezik a nyelvén, a nyelőcsövében, később pedig tartós hasfájás lép fel. Egy helyi Facebook-csoportban is beszámoltak ugyanezekről a tünetekről, elárulva: miután visszavitték a tejet a helyi boltba, ott szó nélkül visszavették.
Bár az élelmiszer-áruházban azt mondták a vásárlóknak, már értesítették a központot, a problémás tejet még mindig nem hívták vissza hivatalosan, legalábbis a Nébih oldalán nincs erre vonatkozó információ. Az állami szervezet azonban a lappal azt közölte, az Aldi saját hatáskörében kivonta a forgalomból a problémás terméket. Az is kiderült, egy bizonyos gyártási sorozatnál vannak gondok, ám a Nébih közlése szerint ebből július 25-én több, mint 12 ezer liter került forgalomba.
Vásárlói reklamáció miatt az Aldi Magyarország Élelmiszer Kereskedelmi Bt. kivizsgálást indított a vállalkozás által forgalmazott 1,5%-os ESL tej kapcsán – írta a Blikk megkeresésére a szervezet, továbbá hozzátették:
„Az Aldi saját hatáskörében megtette a szükséges intézkedéseket, az érintett tételt kivonta a forgalomból, ezenfelül részletes, laboratóriumi vizsgálatot is érintő kivizsgálást indított az ügyben. Az előállító szintén megkezdte az esemény kivizsgálását, melynek eredményéről a későbbiekben tájékoztatást nyújtanak. A vásárlók számára lényeges információ, hogy a jelzett tételből származó terméket a boltok visszaveszik. A vállalkozások által megtett intézkedések megfelelőségét az illetékes hatóság felügyeli”.
A Nébih közlése szerint a kellemetlenségeket a kereskedelmi lánc saját márkás, 1 literes, 1,5%-os ESL teje okozta, melynek minőségmegőrzési ideje: 01. 09. 2023., LOT-száma: L239536. A tétel előállítója a Tolnatej Zrt., és a július 25-én szállított tételből 12 408 liter került forgalomba.