Komoly KRESZ-változásokról zajlik egyeztetés, a cél az, hogy egyszerűsödjenek a szabályok, és kigyomlálják azokat a paragrafusokat, amelyek mára már fölöslegessé váltak.
Az új szabályozás nagyobb figyelmet szentelne a forgalomban részt vevő egyéb közlekedőkre is, ugyanakkor Kapitány Tibor közlekedési szakértő szkeptikus a szabályok betartásának lehetőségeivel kapcsolatban. Jelenleg a szakmai előkészítés folyik, az új KRESZ 2026-ban lépne életbe – tudta meg a Pénzcentrum.
Olyan szokásokat próbálnak szabályozni, mint a cipzárelv, amely a jobb sáv megszűnésekor a forgalom biztonságosabb átsorolását segíti. Az elől haladó autóknak engedniük kell a jobbról érkezőket, akiknek megszűnik a sávja.
Az új védelmi sáv egy képzeletbeli területet jelölne az út jobb oldalán a kerékpárosok és rollerrel közlekedők védelmére. Bár erre a többség eddig is figyelt, új szabályok kerülnének bevezetésre az irányváltoztatás és elsőbbségadás érdekében. Emellett megállapítanák az előzési távolságot is: 50 km/órás sebességig legalább 1 méter, afelett pedig legalább másfél méter.
Az idősebb korosztály számára egy T-betűhöz hasonló, autóra ragasztható matricát terveznek, de ennek használata nem lenne kötelező.